اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

آیا ایران میهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود؟

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین در غزه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین در غزه با شعار «بخوان برای حبیب خدا محمد(ص)» در پاسخ به فیلم موهن برگزار می‌شود و هنوز معلوم نیست آیا ایران میهمان ویژه این نمایشگاه خواهد بود یا نه؟

نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین در غزه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»  دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فلسطین در غزه 3 اکتبر(12 مهر) به مدت ده روز در هتل «الشلیهات» در حاشیه دریای مدیترانه آغاز به کار می‌کند.

بنابر این گزارش این نمایشگاه کتاب با شعار «بخوان برای حبیب خدا محمد(ص)» در پاسخ به فیلم موهن آمریکایی و با تاکید بر آشنایی با سیره پیامبر اعظم(ص) و یاری رساندن به آن حضرت(ص) برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ناشران محلی و بین‌المللی حاضر خواهند شد و به گفته مسئولان آن با اتحادیه ناشران عرب و اتحادیه ناشران مصر برای برگزاری سالانه این نمایشگاه هماهنگی شده است.

محمد الشریف مدیر این نمایشگاه با بیان اینکه در این نمایشگاه برترین کتاب‌های داخل و خارج از فلسطین درباره این مسئله ارائه می‌شود، گفت: در این نمایشگاه 60 ناشر از کشورهای مختلف حضور دارند که از مهمترین آنها کشورهای مصر، اردن، لبنان و کویت خواهند بود.

وی از حضور ناشران کتب سیاسی و دینی و دانشگاهی استقبال کرد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه شکستن محاصره فرهنگی تحمیلی غرب و اسرائیل بر غزه از شش سال پیش است و به دنبال پیشرفت وضعیت فرهنگی هستیم و می‌خواهیم به جهان نشان دهیم که ملت فلسطین هم فرهنگی است.

مدیر نمایشگاه کتاب غزه همچنین از تلاش برای مطلع کردن مردم فلسطین با آخرین تحولات عرصه کتاب خبر داد و تصریح کرد: برای این امر کتاب‌ها در این نمایشگاه دارای 25 درصد تخفیف است و همچنین هماهنگی‌های امنیتی با مقامات مصری برای ورود کتاب به نوار غزه صورت گرفته است.

به گزارش فارس، هر چند پایگاه خبری «فلسطین آنلاین» درباره حضور ایران در این نمایشگاه خبری منتشر نکرده است اما چندی پیش محمد المدهون وزیر فرهنگ دولت منتخب فلسطین در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حسینی برای حضور در نمایشگاه کتاب ماه اکتبر در غزه دعوت کرد و گفت: خوشحال می‌شویم که ایران به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه تعیین شود.

بر پایه این گزارش معلوم نیست دعوت المدهون و این فرصت برای حضور فرهنگ ایرانی در فلسطین چقدر در سیستم اداری وزارت ارشاد مورد توجه قرار گرفته و نهایی شده است و در صورت نهایی شدن آن معلوم نیست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد چه برنامه‌ای برای حضور در غزه خواهد داشت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول