اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی:

ساخت سریال میرزا جهانگیرخان قشقایی/ استقبال رهبری از برگزاری کنگره ‌علامه کلباسی‌

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی گفت:علامه حاجی کلباسی به گفته شهید مطهری مجدد و احیاگر حوزه‌ی علمیه اصفهان پس از دوران رکود این مرکز به علت حمله افغان‌ها بوده است.

ساخت سریال میرزا جهانگیرخان قشقایی/ استقبال رهبری از برگزاری کنگره ‌علامه کلباسی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی کلباسی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه درباره کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی اظهار کرد: پس از حمله مغولان بیشتر علمای حوزه علمیه کشته شدند و یا از اصفهان مهاجرت کردند و این موضوع باعث شد که حوزه علمیه اصفهان که پیش از دوره صفویه ایجاد شده بود دچار رکود شود.

وی افزود: علامه حاجی کلباسی در دوران قاجاریه به اصفهان می‌آید و از علمای سراسر کشور از جمله آیت‌الله شفتی دعوت می‌کند که این حوزه را بار دیگر احیا کنند و بدین ترتیب این حوزه بار دیگر اهمیت و ابهت خود را باز می‌یابد.

دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی تاکید کرد: علامه کلباسی از علمای مطرح شیعه و مرجع تقلید تمام شیعیان بود به گونه‌ای که شیعیان از بلادهای دور و هندوستان برای رفع مشکلات خود به خدمت وی می‌رسیدند.

وی با بیان اینکه علامه کلباسی فردی مستجاب‌الدعوه بوده است، ادامه داد: در تاریخ سه نماز باران در ایران خوانده شده است که بلافاصله پس از آن باران رحمت الهی آغاز شده به گونه‌ای که رودخانه زاینده‌رود را پر آب کرده است که یکی از نمازها توسط  علامه کلباسی اقامه شده است.

کلباسی با بیان اینکه حاجی کلباسی شش فرزند داشته که همگی از جمله مراجع تقلید و صاحب کتاب‌های بسیاری بوده‌اند، افزود: در این کنگره آثار علمی از خاندان کلباسی معرفی می‌شود که نسخ خطی آن از نقاط مختلف از جمله قم، کربلا و نجف جمع‌آوری شده است و 90 درصد آنها در کنگره بزرگداشت علامه حاجی کلباسی عرضه می‌شود.

*‌ رهبر معظم انقلاب از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه کلباسی استقبال کردند

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب دوستی و رفاقت سید شفتی و علامه کلباسی را که هر دو از علمای بزرگ شیعه بودند و مسایل را به یکدیگر ارجاع می‌دادند، الگویی برای دیگران دانستند و از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه کلباسی استقبال کردند.

* ساخت سریال میرزا جهانگیرخان قشقایی

مدیرکل صدا و سیمای اصفهان تاکید کرد: ساخت سریال میرزا جهانگیرخان قشقایی در 12 قسمت از جمله سریال‌هایی است که علاوه بر سریال علامه مجلسی در صدا و سیمای اصفهان تولید می‌شود.

وی افزود: ساخت سریالی برای معرفی علی ابن محمد باقر مدفون در اردهال از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای معرفی مفاخر اصفهان در صدا و سیما ساخته می‌شود که این امام‌زاده بزرگوار از جمله چهار امام‌زاده‌ای است که بدون واسطه به امام معصوم (ع) منتسب هستند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول