اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

هنرمندان با آثار خود پاسخ اهانت دشمن را بدهند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با اشاره به ساخت فیلم موهن توسط دشمنان اسلام گفت: هنرمندان باید با هنر خویش، پاسخ سخت و دندان‌شکنی به اهانت کنندگان بدهند.

هنرمندان با آثار خود پاسخ اهانت دشمن را بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اسماعیل نجار شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: درود ما بر تمام رزمندگانی که جان خود را دادند تا اسلام، قرآن و عترت باقی بماند.

وی ابراز داشت: دیار کریمان با تقدیم بیش از 7 هزار شهید و بیش از 20 هزار آزاده و جانباز و با لشکر پیروز ثارالله نقش بی‌بدیلی را در دفاع مقدس ایفا کرده و زادگاه شهسوارانی است که در دل دشمن با دست بسته ندای مرگ بر صدام ضد اسلام سر دادند.

نجار با بیان اینکه اینگونه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها را چگونه می‌توان به تصویر کشید، افزود: دیار کریمان حکایت سوختن "علیرضا عرب" نوجوان 16 ساله‌ای را در خود جای داده که برای نجات یاران اسلام کوله‌پشتی آتش گرفته را بر پشت خود تحمل کرد.

وی عنوان کرد: با چه بیان، قلم و نمایشی می‌توان این احساس سوختن را به تماشا نشست.

نجار با بیان اینکه کارهای ارزشمندی برای ثبت این وقایع ماندگار انجام شده است، تصریح کرد: کتاب‌های ارزشمندی مانند "دا"، اشعار مقاومت، عکس و فیلم تنها شمه‌ای از فداکاری‌ها و رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس را به تصویر کشیده و بیان کرده است.

استاندار کرمان گفت: آیا توانسته‌ایم آن چه پدران و مادران شهید در دل دارند به تصویر بکشیم، باید با مادر سردار سرافراز "علی شفیعی" به گفت‌و‌گو نشست و زحمت‌ها و تلاش‌های این مادر شهید را جویا شد که چگونه فرزندش را به ثمر نشاند و بزرگ کرد.

نجار ابراز داشت: مادران و پدران شهدا یکی از پی دیگری به فرزندان خود می‌پیوندند، اما نتوانستیم خاطرات و بیانات آنها را ثبت و ضبط کنیم.

وی به تصویر کشیدن شرایط جانبازان و حتی یک روز اسارت آزادگان را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش و همت کرد تا فیلم‌های فاخر ساخته و اکران شود.

نجار همچنین با اشاره به اهانت صورت گرفته به پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) افزود: این اهانت در سرزمینی روی داده که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند و باید بدانند که همانند اصحاب فیل خداوند آنها را دچار عذاب می‌کند و آتشی که بر افروختند، دامن آنها را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هنرمندان باید با هنر خویش، پاسخ سخت و دندان‌شکنی به اهانت کنندگان بدهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول