اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کار‌آفرین نمونه استان کرمانشاه

تجربه را به بازوی قدرتمند برای کسب موفقیت تبدیل کنیم

خبرگزاری فارس: کار‌آفرین نمونه استان کرمانشاه گفت: با آوردن جوانان به مجموعه تولید به‌عنوان تزریق خون تازه نگاه کنیم، تا بتوانیم تجربه را به بازوی قدرتمند برای کسب موفقیت تبدیل کنیم.

تجربه را به بازوی قدرتمند برای کسب موفقیت تبدیل کنیم

پروین رضایی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: متولد هشتم مهرماه سال 1343 از کار‌آفرینان نمونه استان کرمانشاه هستم‌، تحصیلات ابتدایی تا متوسطه خود را در شهر کرمانشاه گذرانده و تحصیلات تکمیلی را در رشته مامایی، مدیریت انفورماتیک در تهران، آلمان و کرمانشاه انجام داده‌ام.

رضایی ادامه داد: شرکت پاک‌مایه واحد تولیدی است که در زمینی به مساحت 2.5 هکتار واقع در شهرک صنعتی اسلام‌آباد‌غرب تاسیس کرده‌ام.

وی افزود: کارخانه در ظرفیت کامل، سالیانه 4 هزار تن خمیر‌مایه خشک فوری با جدیدترین تکنولوژی دنیا تولید می‌کند و تعداد پرسنل شاغل به طور متوسط 105 نفر بوده که اکثر آنها دانش‌آموختگان بومی اسلام‌آبادغرب و کرمانشاه هستند.

رضایی خمیر‌مایه را بهترین جایگزین برای ماده مضر و بسیار خطرناک جوش‌شیرین در صنعت نان دانست.

*به‌خاطر عشق به میهن وارد بخش تولید شدم

این کارآفرین نمونه کرمانشاهی با اشاره به اینکه ورود به میدان پر‌تلاطم تولید در بخش خصوصی نیازمند داشتن عشق وافر به این آب و خاک است گفت: همیشه ذوق آبادانی زادگاه خود را که در سال‌های جنگ تحمیلی هر آنچه که امکان توسعه بود از آن دریغ کرده بود را بعد از بازگشت به ایران در سر‌لوحه برنامه‌های خود قرار دادم و با توجه به عوارض زیاد مصرف جوش‌شیرین در نان کشور تصمیم به فعالیت در زمینه ارتقا و بهبود کیفیت غذا‌ی اصلی کشور گرفتم.

وی تولید خمیر‌مایه را برای افزایش کیفیت نان و جلوگیری از فقر آهن ناشی از مصرف جوش‌شیرین بسیار ضروری عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه در سال 82 از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنایع ایران دعوت به‌عمل آمد اظهار کرد: با ارائه طرح تولید خمیر‌مایه به وزارت صنایع و معادن وقت موفق به اخذ مجوز تاسیس شرکت شدم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری انجام یافته بیش از 32 میلیارد تومان ارزی و ریالی است که طی چهار سال انجام گرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه هر صنعت وسایل و ماشین‌آلات مخصوص به خود را دارد تصریح کرد: در صنعت تولید خمیر‌مایه چون تولید یک قارچ میکروسکوپی مورد نظر است، تجهیزات و ماشین‌آلات با دقت میکروسکوپی چیدمان می‌شود و با توجه به پیشرفت سریع تولید به روش بیو‌ ماشین‌آلات از جدیدترین‌ها در دنیا باید باشد.

*تنها تولید‌کننده خمیر‌مایه غرب کشور هستیم

این کار‌آفرین نمونه کرمانشاهی خاطر‌نشان کرد: در استان‌های غرب کشور " کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام" تنها تولید‌کننده خمیر‌مایه هستیم.

وی افزود: در کل کشور شش کارخانه تولید خمیر‌مایه در حال حاضر فعال هستند که جوابگوی نیاز واقعی کشور نیستند و از طرفی همسایه غربی کشور عراق نیز داری یک کارخانه ویران شده از جنگ آمریکا است و از مشتریان شرکت محسوب می‌شوند.

رضایی گفت: نیاز کشور به خمیر‌مایه در حال حاضر بیش از 40 هزار تن در سال است ولی 10 هزار تن مصرف می‌شود چراکه در کشور هنوز بخش عظیمی از نانوایان در تولید نان از جوش‌شیرین استفاده می‌کنند و بخشی از خمیر‌مایه تولیدی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نداشتن مشکل در هر کاری امری غیر‌قابل باور است ادامه داد: نوع برخورد با مشکلات و راهکارهای رفع آن است که انسان‌ها را در رسیدن به اهدافشان از یکدیگر متمایز می‌کند.

رضایی ادامه داد: زمانی که یک پروژه به اتمام می‌رسد زحمات گروهی به بار می‌نشیند تمامی مشکلات تبدیل به خاطرات شیرین یا عبرت‌آموزی می‌گردد و بعدها مانع از تکرار مجدد آن می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی موجود کمبود مواد اولیه وارداتی، گرانی بیش از حد محصولات پتروشیمی  و گران‌ شدن حامل‌های انرژی بدون اختصاص یارانه‌های بخش تولید واحد تولیدی ما را به سمتی می‌کشاند که پس از فروش محصول توان خرید مقدار مشابه مواد اولیه برای مقدار تولید قبلی را نداشته باشیم.

رضایی گفت: ورود جوانان به عرصه مدیریت شاید اصولاً با تئوری‌های مدیریتی دنیا سازگار نباشد چراکه داشتن تجربه در مدیریت مثل الفبا برای متن قابل خواندن است اگر قبول مسئولیت را برای جوانان ساده جلوه دهیم با آوردن جوانان به مجموعه به‌عنوان تزریق خون تازه نگاه کنیم می‌توانیم تجربه را به بازوی قدرتمند برای کسب موفقیت تبدیل کنیم.

این کار‌آفرین نمونه کرمانشاهی در پایان گفت: موفقیت نه مطلق که نسبی است برای همین آدمی همیشه در راستای بهتر شدن گام بر‌می‌دارد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول