اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نوعی‌اقدم:

ایران ادبیات جنگ را تغییر داده است

خبرگزاری فارس: فرمانده دوران دفاع مقدس و پیشکسوت این عرصه گفت: ایران اسلامی ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس ادبیات جنگ تحمیلی را تغییر داده و به دنیا ثابت کرد که قدرت ایمان برتر از سلاح است.

ایران ادبیات جنگ را تغییر داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار رحیم نوعی‌اقدم عصر امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام در مقایسه با سایر جنگ‌های رخ داده در دنیا ادبیات متفاوتی را به نمایش گذاشتند که در آن اتکا به ایمان، معنویت، ارزش‌ها و باورهای اسلامی موج می‌زند.

وی تصریح کرد: به رغم اینکه دشمن پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات را به کار گرفت تا ارتش اسلام را در اهدافش زمین‌گیر کند اما این رزمندگان ما بودند که به رغم این همه فشار و تهدید در جنگ هشت ساله اراده و ایمان راسخ خود را به نمایش گذاشتند و با تبعیت از امام و مقتداری خود توانستند بر جبهه باطل پیروز شوند.

نوعی‌اقدم با اعلام اینکه دشمنان انقلاب اسلامی هرگز به ابزارهای این ادبیات مقدس آشنایی نداشتند، خاطرنشان کرد: هر چند دشمن به نیروهای پرتوان فیزیکی، تکنولوژی، امکانات و تجهیزات مجهز بوده و رزمندگان اسلام با حداقل امکانات و تجهیزات در یک جنگ نابرابر مقابل هم قرار گرفتند اما آنها از عنصر معنوی و ایمانی رزمندگان ما غفلت کرده بودند و بدون محاسبه این عنصر به جنگ تمام عیار با ایران آمده بودند.

این مسئول با یادآوری اینکه در این جنگ هشت ساله شاهد ظهور و بروز ایمان، اقتدار و عزت مسلمانان در برابر تمام شیاطین شرق و غرب بودیم، اضافه کرد: اگر نظام غرب و شرق وابسته به هفت تا هشت اصول به جنگ ما آمده بودند ما با سه اصل متفاوت که عبارتند از ایمان، روحیه و اطاعت از ولایت به جنگ دشمن رفتیم و کاری کردیم که استکبار در اهداف خود ناکام شده و زمین‌گیر شود.

وی بیان کرد: این اصول برای دشمنان ما ناشناخته بود چرا که آنها احساس می‌کردند ایران تازه پیروز و استقلال یافته نمی‌تواند به جنگ آنها آمده و رشادت و فداکاری خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش فارس، این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به رسالت امروز نسل جوان و نوجوان در مقابله با حرکت‌های استکبار اشاره کرد و ادامه داد: معتقدم ادبیات تهدید و تحریم دشمن عوض نشده است بلکه آنها سعی می‌کنند با استراتژی تحریم و تهدید پر فشار ایران اسلامی ما را در تنگنا قرار دهند تا بتوانند برای خود باج بگیرند.

نوعی‌اقدم یادآور شد: امروز نیز دشمن تحریم‌ها و تهدیدهای دوران دفاع مقدس را در شکلی جدید مطرح می‌کند ولی غافل از اینکه ایران امروز از 20 سال گذشته پرتوان‌تر، آبدیده‌تر و بسیار زورمندتر می‌تواند شیطنت آنها را خنثی کند.

وی گفت: اکثر کشورهای همسایه ما به محل استقرار و لشکرکشی استکبار جهانی تبدیل شده است و اگر به این تحرکات نگاه کنیم به خوبی در می‌یابیم که آمریکا و نوکران منطقه‌ای او سعی می‌کنند ایران را به هر نحوه ممکن به انزوا کشانده و از نفوذ آن جلوگیری کنند.

فرمانده دوران دفاع مقدس و پیشکسوت این عرصه افزود: برای آنها گران است که ببینند ایران با آنها در عرصه جهانی در حال رقابت است و جوانان این مرز و بوم در سنگر ایستادگی و مقاومت روز به روز به توانمندی‌ها و اکتشاف و اختراع جدید دست می‌یابند.

نوعی‌اقدم تصریح کرد: آنها هرگز تصور نمی‌کنند که بار دیگر با ایران رودررو و تن به تن وارد مبارزه شوند و به همین دلیل از اهرم روانی و جنگ سایبری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول