اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گسترش دامنه اعتصاب کارگران معادن طلا در آفریقای جنوبی

خبرگزاری فارس: بیش از 15 هزار معدنچی شرکت «گولد فیلدز» چهارمین تولید کننده بزرگ طلای جهان نیز به جمع کارگران اعتصابی معدن در آفریقای جنوبی پیوستند.

گسترش دامنه اعتصاب کارگران معادن طلا در آفریقای جنوبی

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آلمان»، هزاران تن از معدنچیان شرکت «گولد فیلدز» دیروز سه‌شنبه در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ تحصن کرده و تاکید کردند تا زمانی که با درخواست افزایش حقوق آنان موافقت نشود این محل را ترک نخواهند کرد.

شمار زیادی از نیروهای پلیس نیز در محل تحصن معدنچیان که مشرف به معدن "کی دی سی" یکی از معادن بزرگ طلای شرکت "گولد فیلدز" و در حدود 50 کیلومتری غرب ژوهانسبورگ است، مستقر شده‌اند.

از ماه آگوست گذشته به دنبال اعتراضات و اعتصاب‌های کارگران معدن ماریکانا متعلق به شرکت "لونمین" سومین تولید کننده پلاتین جهان دامنه این اعتراضات به سایر معادن آفریقای جنوبی کشیده شده است.

معدنچیان معدن ماریکانا پس از شش هفته اعتصاب موفق شدند کارفرمایان خود در شرکت لونمین را وادار به افزایش 22 درصدی حقوق خود کنند.

بیش از 15 هزار معدنچی شرکت "گولد فیلدز" از هفته گذشته در اعتصاب به سر می‌برند که در مجموع در حال حاضر بیش از 75 هزار معدنچی که 15درصد از کل کارگران معدن آفریقای جنوبی شمرده می شوند، اعتصاب کرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول