اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی

مانور خنثی‌سازی نشت گاز کلر شرکت آبفا در همدان اجرا شد

خبرگزاری فارس: امروز با آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی، مانور خنثی‌سازی نشت گاز کلر شرکت آبفا در همدان اجرا شد.

مانور خنثی‌سازی نشت گاز کلر شرکت آبفا در همدان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مانور خنثی‌سازی نشت گاز کلر همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی با حضور فرماندار همدان، مدیرکل بحران استان همدان و مدیران و معاونان شرکت آب و فاضلاب استان همدان اجرا شد.

در این مانور دستگاه‌هایی از جمله برق، گاز، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، آبفای روستایی و نیروی انتظامی حضور داشتند که این مانور با موفقیت انجام شد.

فرماندار همدان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: با افتتاح مرکز ژئوفیزیک در همدان، پنج نقطه در استان به این مرکز متصل می‌شوند که با مرکز ژئوفیزیک در تهران ارتباط می‌گیرند.

حسن قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه از مهر سال گذشته تاکنون 120 پس‌لرزه در همدان رخ داده است، افزود: این پس‌لرزه‌ها 2.5 تا 4.5 ریشتر گزارش شده است که نشان می‌دهد همدان در معرض آسیب است و باید مطالعات کافی و لازم را به مردم اطلاع دهیم.

وی بیان داشت: با توجه به تعداد لرزه‌هایی که در کشور پیش‌بینی شده است برگزاری این گونه مانورها نه تنها برای مردم بلکه برای مسئولین و حتی رسانه‌ها نیز لازم و ضروری است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: میانگین زمان مانور شش تا هشت دقیقه است که باید با تمرکز بیشتر این زمان را بهبود بخشید و هر ماه برای هر دستگاه یک مانور پیش‌بینی شده است.

 

* مرکز ژئوفیزیک همدان با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد تومان تعبیه شده است

به گفته وی، ما باید با تکرار مانورهای آموزشی بخشی و همگانی آمادگی مقابله با بحران حوادث را داشته باشیم.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به اینکه هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، گفت: امیدواریم سازمان‌ها و ادارات با تعامل بهتر و بیشتری نسبت به برگزاری این گونه مانورها اقدام کنند تا بتوانیم اطلاع‌رسانی به موقعی را انجام دهیم.

مدیر بحران استانداری همدان نیز بر اجرای مانورهای کاهش بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: در هفته کاهش بلایای طبیعی باید مانورهای مختلفی برگزار شود تا تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم در مواقع حوادث واقعی را داشته باشند.

علیمردان طالبی بیان داشت: در هفته کاهش بلایای طبیعی اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم را ببینند چرا که این قشر انگیزه انتقال آموخته‌ها به دیگران را دارند.

وی خاطرنشان کرد: حادثه همیشه در کمین بوده و نباید رخداد حوادث مختلف را تنها برای دیگران تصور کنیم چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول