اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل:

تولید امنیت وظیفه‌ای فراگیر در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل گفت: تولید امنیت وظیفه‌ای فراگیر و همه شمول برای تمام دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم است که در این زمینه باید حرکتی گسترده انجام داد.

تولید امنیت وظیفه‌ای فراگیر در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  هوشنگ شهبازی صبح امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: ما در استان اردبیل و فراوانی جرایم بررسی‌ها و تحلیل‌های مختلفی را انجام دادیم به طوری که سعی داریم با یک رویکرد علمی و پژوهشی آسیب‌های واقعی در جامعه را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها اقدامی عملیاتی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شعار هفته نیروی انتظامی در با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی انتخاب شده به طوری که این رویکرد نشاندهنده ممتاز بودن وجهه علمی و اقدامات اجتماعی بوده است که بیش از هر دستگیری و و عمل فیزیکی در برخورد با مجرمان سعی می‌کند امنیت واقعی و آرامش را در بطن جامعه نهادینه کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل به فعالیت مرکز تحقیقات و پیشگیری پلیس برای جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و تحلیل علل وقوع آن را یادآور شد و گفت: در این باب اگر خانواده‌ها پلیس را همراهی نکنند محال امر است تا امنیت پایدار به وجود آمده و حتی استمرار پیدا کند.

شهبازی تولید امنیت را وظیفه‌ای همگانی و حفظ و صیانت از آن را وظیفه خطیر پلیس اعلام کرد و افزود: پلیس به سرمربی تیم ملی می‌ماند که تمام باشگاه‌ها باید بازیکن مستعد و شایسته را به وی معرفی کنند تا وی بتواند از جایگاه واقعی صیانت کند.

این مسئول یادآور شد: ما تا سطح دبستان مشکل خاص امنیتی نداریم چرا که احساس می‌شود تا این سطح کودکان ما پلیس را همراه و دوست خود می‌دانند اما مشکل اصلی از دوران نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود که یک روحیه قانون‌گریزی و پلیس‌گریزی در جامعه نهادینه می‌شود و جوانان ما در این مقطع به حال خود رها می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل موضوع آموزش را موضوع فراگیر و همه بعدی توصیف کرد و بیان داشت: پلیس تنها با ساخت فیلم و انیمیشن نمی‌تواند در برقراری امنیت و آرامش و کاهش جرایم موفق عمل کند چرا که شایسته است نسل آینده ما از مدارس با تفکر و تدبیر درست زندگی سالم و به دور از هرگونه آلودگی آشنا شده و نگاه تک بعدی را به بادی فراموشی بسپارند.

شهبازی به فعال بودن 20 دستگاه فرهنگی در ارتقای وضعیت امنیتی و آرامش جامعه اشاره کرد و گفت: در این زمینه آنچه مهم به نظر می‌رسد جایگاه خطیر خانواده و نظام اسلامی است.

نزاع، مواد مخدر و سرقت سه معضل اجتماعی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین ارزیابی از تعداد و فراوانی جرایم در سطح استان اردبیل تاکید کرد: استان اردبیل در نزاع و درگیری رتبه اول کشور را دارد و باید برای از بین بردن این مشکل کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و عملیاتی در حوزه تربیت و تعالی صورت گیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اردبیل دیگر معضلات اجتماعی این استان را گرایش جوانان به مواد مخدر، سرقت و همچنین تخلفات راهنمایی و رانندگی توصیف کرد و یادآور شد: ما از تمام رسانه‌ها در آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه قدردانی می‌کنیم و یقین داریم که این آموزش‌های مستمر و اطلاع‌رسانی‌های شفاف بسیاری از نارسایی‌ها و ناهنجاری‌ها را از بین می‌برد.

شهبازی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما با حضور در مراکز علمی، ‌دانشگاهی و مدارس و حتی ادارات مبانی آموزشی مختلفی را ارائه می‌کنیم و یقین داریم که استمرار این حرکت از فراوانی جرایم می‌کاهد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول