اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فارس:

پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فارس از برگزاری پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی خبر داد.

پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا با‌عزت بعدازظهر امروز در آستانه سالروز افتتاح دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی با هدف استمرار نظام آموزش مهارت و فناوری 19 مهر‌ماه جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی رؤسای تمام مراکز علمی کاربردی کشور و نمایندگان صنایع و حوزه‌های کاربردی حضور دارند، اظهار داشت: در حاشیه جشنواره کارگاه‌های آموزشی با محوریت استقرار و شیوه‌های مهارتی جدید نیز برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان فارس در دوره‌های مهندسی فناوری ارشد پیشگام است، گفت: در سال جدید تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی دوره‌های مهندسی فناوری ارشد را در سطح کشور برگزار می‌کند که فارس به عنوان یکی از استان‌های پیشگام در اجرای این دوره‌ها در دو رشته مهندسی فناوری ارشد فیبرهای نوری و مهندسی فناوری ارشد اکسس‌های نوری اقدام به جذب 20 دانشجو کرده است.

باعزت راه‌اندازی دوره‌های مهندسی فناوری خبره معادل دکترا را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور دانست.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت: این دانشگاه در سراسر استان 21 هزار دانشجو دارد که این افراد در 36 واحد به تحصیل می‌پردازند.

باعزت ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور 950 مرکز آموزشی دارد که 500 هزار دانشجو در گروه‌های صنعت، خدمات اجتماعی، کشاورزی و هنر در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته (ترمی و پودمانی) و نیز دوره‌های مهندسی فناوری ارشد تحصیل می‌کنند.

به گزارش فارس، دانشگاه علمی کاربردی مرکز فارس فعالیت خود را از سال 74 آغاز کرده که هم‌اکنون 21 هزار دانشجو در 36 مرکز علمی کاربردی در سطح این استان تحصیل می‌کنند و از این تعداد 15 هزار دانشجو در مقطع کاردانی، 6 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و 20 دانشجو در مقطع مهندسی فناوری کارشناسی ارشد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول