اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 2 آلبوم موسیقی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از تولید دو آلبوم موسیقی در این استان خبر داد.

تولید 2 آلبوم موسیقی در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: در این استان در حوزه موسیقی هنرمندان به نام و شاخصی وجود دارد اما برای جذب جوانان به این سبک از موسیقی که تداوم موسیقی دهکردی و بختیاری است، سرمایه‌گذاری لازم صورت نگرفته تا موسیقی علاوه بر توسعه، به‌روز نیز بشود.

وی افزود: در این استان کنسرت‎های متعددی برگزار می‌شود و چندین آلبوم آماده ارائه به بازار است ولی متاسفانه کار پژوهشی ریشه‌دار در حوزه هنر موسیقی چهارمحال و بختیاری کم است و تولیدات محلی در واقع تکرار مکررات است.

شیروانی با اشاره به اینکه موسیقی‌های غیر رسمی در کشور زیاد شده است، گفت: فقدان توجه به پژوهش و نگاه کارشناسانه باعث شده از موسیقی ملی و فاخر قدری کاسته شده و موسیقی‌هایی که خوشایند نبوده و آثار مخربی نیز در سطح جامعه به همراه دارد وارد بازار شود این در حالی است که جامعه ما یک جامعه پویا است و باید موسیقی که در عین حال فاخر نیز هست با پویایی جامعه هماهنگ شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از تولید دو آلبوم موسیقی در این استان خبر داد و افزود: یک آلبوم سرود به نام آوای شقایق و یک آلبوم موسیقی محلی بختیاری به نام شاراز در این استان تولید شده است که برای اخذ مجوز به تهران فرستاده شدند.

وی به برگزاری نشست‎های فصلی در حوزه هنری این استان اشاره و خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی موسیقی به صورت مرتب در قالب نشست‎های فصلی دور هم جمع شده و علاوه بر اجرای موسیقی به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پردازند.

شیروانی از اجرای دو کنسرت موسیقی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با برنامه‎ریزی‎های انجام گرفته سعی می‎کنیم تا پایان سال دو کنسرت خوب در این استان داشته باشیم ضمن اینکه از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه موسیقی استان غفلت نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری یک نهاد تولیدی است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری استانی توانمند در موسیقی است و حوزه هنری به عنوان یک نهاد تولیدی از هنرمندانی که طرح‌های ارزشمند خود را ارائه دهند حمایت می‌کند.

 انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول