اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 15 روز اخیر صورت گرفته است

تزریق 40 میلیارد تومان از سیستم بانکی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در 15 روز گذشته 40 میلیارد تومان اعتبار از سیستم بانکی به بخش خصوصی تزریق شده است.

تزریق 40 میلیارد تومان از سیستم بانکی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیر‌موذن ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اردبیل اظهار داشت: در طول 18 ماه گذشته از بودجه استانی توانسته‌ایم 7 درصد را از سیستم بانکی جذب کنیم اما با مدیریت نیکزاد استاندار جدید اردبیل در 15 روز گذشته اتفاقی خارق‌العاده رخ داد به طوری که در طول 15 روز اخیر 18 درصد معادل 40 میلیارد تومان از سیستم بانکی به بخش خصوصی تزریق شد.

وی مشکل نقدینگی را بزرگترین مشکل در واحدهای تولیدی اردبیل اعلام کرد و یادآور شد: یک هزار و 300 میلیارد تومان بودجه مصوب استانی به بخش خصوصی تعلق یافته بود که اگر در سال گذشته از محل بنگاه‌های کوچک و زود‌بازده این مبلغ تزریق می‌شد امروز واحدهای تولیدی ما با مشکلی با عنوان نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه نبودند و مجبور نمی‌شدند علیرغم میل باطنی خود با 20 درصد ظرفیت که ظلمی بزرگ در حق صنعت استان است کار کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه اکنون بخش خصوصی نیاز مبرم به آرامش دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ارز و مواد اولیه امیدواریم کمیسیون صنایع در برخی تصمیمات خود نسبت به بخش خصوصی و واحدهای تولیدی تجدید نظر کرده و بخش خصوصی را یاری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیر‌موذن با انتقاد از روند اخذ مالیات‌ها گفت: مالیات نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است در حالی که اشتغال، فعالیت واحدهای تولیدی و بخش صنعت در اردبیل روز به روز رو به رکود می‌رود و سئوال ما این است که چطور ممکن است و چه اتفاقی در کشور افتاده است که این چنین واحدهای صنعتی را با مشکل مواجه کرده است.

این مسئول تاکید کرد: مگر می‌شود بودجه کشوری و استانی را فله‌ای تقسیم کرد که اگر چنین باشد جفا در حق واحدهای تولیدی است بنابراین اگر پیش‌بینی بودجه می‌کنید باید طوری اقدام شود تا بخش خصوصی که مظلو‌م‌ترین و آسیب‌پذیر‌ترین قشر است زیان نبیند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور را در فاز دوم اشاره کرد و بیان داشت:‌ در روزهای اخیر اعلام شد که جلوی اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم گرفته شده است که ما نسبت به این امر گله‌مند هستیم چرا که اگر فاز دوم یارانه‌ها کلید خورد باید با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اجرایی شود.

پیر‌موذن اظهار امیدواری کرد با تک نرخی شدن ارز در کشور و تصویب آن جلوی بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور گرفته شود.

وی تصویب ماده 28 و 29 در مجلس و پیگیری نکردن آن را نیز یادآور شد و افزود: این مصوبات و ماده‌ها از سوی مجلس تصویب شد اما بانک مرکزی با صدور تبصره‌ای اعلام کرد که این ماده‌ها شامل بنگاه‌های کوچک و زود‌بازده نمی‌شود و ما هنوز هم برایمان سؤال است که چرا بانک مرکزی با علم به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی با وام فعالیت می‌کنند این بخشنامه را صادر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل استمهال در بخش خصوصی را خواستار شد و تصریح کرد: اگر این کار صورت نگیرد و نقدینگی نیز تزریق نشود کارها به پیش نخواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن خواستار تحول در سیستم بانکی کشور با نظارت کمیسیون صنایع مجلس شد و اظهار داشت:‌ ما خواهش می‌کنیم نظارت کنید و بخش خصوصی را از قطار اقتصادی کشور پایین نیاورید چراکه این به ضرر کشور و نظام است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول