اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طبیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

واردات ۲۶۵ میلیون دلاری پورشه و بنز با ارز مرجع چه معنایی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، 265 میلیون دلار ارز مرجع برای واردات ماشین‌هایی مثل پورشه و بنز و امثال آن مصرف شده است.

واردات ۲۶۵ میلیون دلاری پورشه و بنز با ارز مرجع چه معنایی دارد

زهره طبیب‌زاده نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص علت اجازه واردات اتومبیل‌های لوکس با استفاده از ارز با نرخ مرجع اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد که 40 هزار خودروی سواری لوکس در سال گذشته به کشور وارد شده است که ارزش آن حدود 830 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: 86 درصد این واردات با ارز مرجع یعنی رقمی حدود 716 میلیون دلار بوده که در سال گذشته وارد کشور شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: در حالی که زمزمه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی از سال گذشته شروع شده بود، از آن بدتر آمار گمرکات در حال حاضر نشان می‌دهد که در 5 ماهه نخست امسال حدود 15 هزار و 700 دستگاه خودروی لوکس با مبلغ 341 میلیون دلار وارد کشور شده که چیزی حدود 78 درصد این مبلغ یعنی 265 میلیون دلار ارز مرجع برای واردات ماشین‌هایی مثل پورشه و بنز و امثال آن مصرف شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: حال سؤال بنده از وزیر صنعت این است که با توجه به محدودیت‌های شدید ارزی و معضلاتی دولت در زمینه فروش نفت و انتقال ارز آن دچار است و تأمین ارز برای کشور تا این اندازه دچار مشکل و برای کشور با هزینه مواجه است توقعی کردن جامعه با ورود این قبیل خودروهای لوکس چه معنایی دارد. 

طبیب‌زاده ادامه داد: اطلاعاتی به طور صریح در سایت‌ها از طریق گمرکات و خود دولت مطرح شده است، اگر چنین چیزی صحت دارد، توضیح بدهند و اگر صحت ندارد، چرا تکذیب نمی‌کنند و برای مردم ابهام‌زدایی صورت نمی‌گیرد.

وی بیان داشت: آیا این کار اثر فرهنگی مخرب برای جامعه ندارد، آیا مشکلات اقتصادی و کمبود ارز در شرایط کنونی اقتضا نمی‌کند که ابتدا مایحتاج ضروری و اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی تأمین شود و از آنجا که وزیر صنعت مسئول ورود و خروج کالا از گمرکات هستند، ضمن تذکر، درخواست توضیح و پاسخگویی در این زمینه را دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول