اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

ملت ایران از تهدید نمی‌ترسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: دشمن هم‌اکنون ملت ایران را تهدید به جنگ و تحریم اقتصادی می‌کنند، ملت ایران دیگر از تهدید نمی‌ترسد، ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم.

ملت ایران از تهدید نمی‌ترسد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الا‌سلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان جیرفت با اشاره به نامگذاری 18 مهر ماه روز جهانی پست اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین نهادهای اجتماعی بازمانده از دوران کهن که با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی همچنان پابرجاست و به کار خود ادامه می‌دهد، پست است که سابقه 3 هزار ساله دارد.

وی با بیان اینکه ایران از مبتکران ابداع پست بوده است، افزود: در 17 مهر سال 1253 قراردادی در زمینه تأسیس اتحادیه کل پست در سوئیس توسط 22 کشور جهان شکل گرفت و امروز بیش از 170 کشور در عالم عضو این اتحادیه هستند و ایران نیز سه سال بعد از تأسیس به این اتحادیه پیوست.

عسکری با بیان اینکه در شش ماه اول سال جاری بیش از 450 هزار ارسال مواصلات پستی در جیرفت انجام شده است، تصریح کرد: این رقم در سال حدود 900 هزار نامه پست شده که بیانگر این است که پست یکی از جریان‌های ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: 20 مهر روز کاهش اثر بلایای طبیعی نامگذاری شده و همه می‌دانند ایران از جمله کشورهایی است که درصد بلایای طبیعی بالایی دارد و کرمان نیز از استان‌های زلزله‌خیز و در معرض بلایای طبیعی است که باید با تجهیز خود مقابل آن بتوان بلایای طبیعی را کاهش داد.

امام جمعه جیرفت گفت: جلوی زلزله را نمی‌توان گرفت اما می‌توان طوری عمل کرد که زلزله آسیب کمتری به ما برساند.

عسکری با بیان اینکه درست انجام دادن کار از آموزه های دینی ما است، اذعان کرد: بسیاری از سهل‌انگاری‌های ما جبران‌ناپذیر است، به ویژه در ساخت و سازهای مسکن سعی شود، سرمایه‌های مادی و جانی خود را در مقابل بلایا قرار ندهید و به گونه‌ای عمل کنید که کمتر به آنها آسیب برسد.

وی بیان داشت: 20 ذی‌القعده روز دحوالعرض است که زمین پس از استقرار آسمان‌ها خداوند زمین را از زیر خانه کعبه بیرون کشید و روزی است که رحمت الهی قبل از استقرار بشریت در روی زمین شامل حال وی شد و زمین برای حیات بشر آماده شد، این روزی است که پیامبر حج‌الوداع را انجام داد.

عسکری با بیان اینکه تحریم اقتصادی علیه ایران تازگی ندارد، اظهار داشت: این جنگ اقتصادی است که مستکبران علیه ایران اسلامی راه‌اندازی کرده‌اند و هر روز به نحوی آن را تشدید می‌کنند.

وی افزود: از اول انقلاب با تحریم‌ها و یا محاصره‌های بسیار شدیدتر از این مواجهه بوده‌ایم و ملت ایران با اتکا به خداوند متعال و استقامت هر روز دشمنان را در تحریم‌ها علیه ملت ناکام گذاشتند.

عسکری تصریح کرد: روزهای اول انقلاب ما در محاصره اقتصادی نبودیم و بسیاری از اقلام مورد نیاز ما سهمیه‌بندی بود، چون ما تحریم بودیم و به تعداد روزهای جنگ تحمیلی پایانه نفت ما در جزیره خارک را بمب‌باران کردند.

وی اذعان کرد: دشمن هم‌اکنون ملت ایران را تهدید به جنگ و تحریم اقتصادی می‌کنند، ملت ایران دیگر از تهدید نمی‌ترسد، ما هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم، آنهایی که سعی دارند بر ملت و مدیران ایران فشار بیاورند که دست از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بردارند، این هم دروغی بیش نیست، مگر اول انقلاب بحث هسته‌ای داشتیم؟ این یک بهانه است.

عسکری افزود: 800  هزار نفر در ایران نیازمند رادیو داروهایی هستند و ایران مطرح کرد اورانیوم با غنای 20 درصد برای تولید رادیو داروها بدهید، خودداری کردند، ما نمی‌توانیم بگذاریم 800 هزار انسان با بیماری دست و پنجه نرم کنند.

وی بیان کرد: این تهدیدها برای این است که ما می‌گوییم خدای ما خدای یگانه است و ایمان به شرق و غرب نداریم و زیر بار استکبار آمریکا نمی‌رویم.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: اگر به اسلام اهانت می‌کنند برای این است که اسلام به ما دستور داده که زیر بار استکبار نروید.

عسکری تصریح کرد: دنیای استکبار باید بداند این ملت تابع پیامبر اکرم (ص) است و در مقابل سخت‌ترین تحریم‌ها و تهدیدها ایستاد و هرگز تسلیم شرک و کفر و نفاق نشد و این ملت هم اینگونه است و هرگز تسلیم جامعه مستکبران عالم نمی‌شود.

وی اذعان کرد: وظیفه مردم و مسئولان بسیار سنگین است که باید دشمن را دشمن بدانند، کسانی که به عناوین مختلف با این ملت و نظام و اندیشه‌های نظام دشمنی می‌کنند، آنها دوست نیستند، از دشمن نباید انتظار دوستی داشت، اگر دیدیم آمریکا و اسرائیل با ما دوست شدند باید بدانیم ما از مواضع اصلی خود عبور کرده‌ایم.

عسکری گفت: برخی کارهای را دستگاه‌های اقتصادی در هفته‌های اخیر شروع کرده‌اند، اما جای این گله باقی است، چرا زودتر اقدام نکردند، وقتی بازار ارز دچار نوسان شد و ارزش ریال کاهش پیدا کرد، دست به کار شدند و باید به مردم پاسخ بدهند.

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید برنامه‌ریزی و تدبیر کنند، دشمن ناکام بماند، افزود: مردم از کالاهایی که وابستگی ارزی دارد، کمتر استفاده کنند، چراکه این بحران قطعا می‌گذرد و ملت ایران با سرافرازی از این بحران عبور می‌کند.

عسکری با بیان اینکه همکاری و همدلی و اتحاد مدیران ضروری است و مردم نیز باید در خرید کالاهای غیرضروری و خارجی دقت کنند، تصریح کرد: آیا خرید 4 میلیون دلار عروسک چینی خیانت نیست، خرید برخی کالاهای غیرضروری باید مدیریت و اولویت‌بندی شود.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اظهار داشت: حماسه استقبال مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب بسیاری از دشمنان را ناکام کرد چراکه دیدند وقتی رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی رفتند، مردم یک حماسه ساختند و اقیانوسی از مردم آمدند و نشان دادند، مردم با نظام و انقلاب هستند و سختی‌ها را پشت سر می‌گذارند، ضمن اینکه از مسئولان انتظار دارند به موقع مشکلاتشان را برطرف کنند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول