اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

دانشمندان ایرانی همواره منشأ تولید علم در جهان هستند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: دانشمندان ایرانی از گذشته تاکنون همواره منشأ تولید علم در جهان هستند.

دانشمندان ایرانی همواره منشأ تولید علم در جهان هستند

کریم مطهری امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن ایران و اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با مطالعه تاریخ ایران به خصوص ایران پس از اسلام، مشاهده می‌شود که افتخارات بسیاری در زمینه تولید علم در سطح دنیا حاصل شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: از سالیان دور بسیاری از دانشمندان مطرح جهان در زمینه پزشکی، نجوم، ریاضیات و فلسفه ایرانی بودند و بیانگر فعال بودن فکر، ذهن و ایده ایرانیان است و می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: امروز نیز بسیاری از دانشمندان ما در سطح جهان معروف هستند و می‌توانند گره‌های بسیاری از جامعه بشری باز کرده و مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: کشور در زمینه ساخت موشک‌ها و پرتاب ماهواره گام‌های مؤثری برداشته و پیام صلح دوستی ما در کنار فعالیت‌های انرژی هسته‌ای و اورانیوم تولید شده برای مصارف پزشکی و صنایع صنعتی به جهان ابلاغ شده است.

مطهری با اشاره به علوم نانو، صنایع هایتک و بیوتکنولوژی افزود: دانشمندان ایرانی در حال فعالیت در این علوم به منظور رفع کمبودها و نیازهای موجود هستند به طوری که در سال گذشته رتبه 17 جهان و رتبه نخست منطقه در زمینه تولید علم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به افکار و ایده‌های جوانان در بخش نو‌آوری، فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم تا گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

معاون استاندار همدان برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای علمی دانشمندان تمدن ایران و اسلام را برای تمام اقشار جامعه و به خصوص نسل جوان بسیار مطلوب خواند و اظهار کرد: جوانان با حضور در این نمایشگاه مشاهده می‌کنند که دانشمندان ایران در طول تاریخ همواره منشأ تولید علم و دانش در جهان بوده‌اند.

وی افزود: در سال‌های نه‌ چندان دور آینده کشور به دست دانشجویان و دانش‌آموزان اداره می‌شود و آنها باید چرخ‌های علم و تولید را به حرکت در آورند.

مطهری در پایان گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان با مطالعه تاریخ شکوفای علم و فناوری در ایران باستان باید به دنبال ایجاد راهکارهایی برای پیشرفت باشند چرا که امروزه تنگناهای موجود برطرف شده و جوانان در شرایط مناسب‌تری می‌تواند فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی خود را در راستای رشد و شکوفایی ایران اسلامی ادامه دهند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول