اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان در نسبت ازدواج به طلاق اول است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: با مقایسه وضعیت ازدواج و طلاق در سیستان‌وبلوچستان، این استان رتبه اول نسبت ازدواج به طلاق در کشور را دارد.

سیستان‌وبلوچستان در نسبت ازدواج به طلاق اول است

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: در سیستان‌وبلوچستان در سال گذشته، تعداد 28 هزار 599  واقعه ازدواج و هزار و 408 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در سیستان‌وبلوچستان در سال گذشته معادل 20.3 در هزار بوده که این به آن معناست که به ازای هر ازدواج یک طلاق ثبت شده و در این مدت تعداد 20 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: در سال 1390 در تمام کشور تعداد 874 هزار و 792  واقعه ازدواج و 142 هزار و 841 واقعه طلاق ثبت شده که نشان می‌دهد نسبت ازدواج به طلاق در کشور در سال 1390 برابر 6.1 در هزار بوده است و سیستان‌وبلوچستان به لحاظ این شاخص در بالاترین رتبه بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: بعد از سیستان‌وبلوچستان، استان ایلام با نسبت ازدواج به طلاق 13.9 و چهارمحال بختیاری با 12.5 در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد وقایع ازدواج ثبت شده در سیستان‌وبلوچستان، 7 هزار و 210 واقعه و تعداد وقایع طلاق ثبت شده 279 واقعه بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت فوق نسبت ازدواج به طلاق در استان برابر با 24.3 در هزار بوده است، افزود: این در حالی است که در همین مدت در کشور تعداد 224 هزار و 52 واقعه ازدواج و 34 هزار و 759 واقعه طلاق به ثبت رسیده و نسبت ازدواج به طلاق کل کشور معادل 6.4 در هزار آمده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز سیستان‌وبلوچستان رتبه نخست کشور در زمینه بیشترین نسبت ازدواج به طلاق وکمترین نرخ طلاق در کشور را داراست.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول