اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تغییر ساختاری سازمان ملل متحد یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تغییر ساختاری در سازمان ملل تاکید کرد و گفت: در دوره‌ای که ایران ریاست کنفرانس غیرمتعهدها را برعهده دارد، فرصت بسیار مناسبی است تا این موضوع به نحو جدی پیگیری شود.

تغییر ساختاری سازمان ملل متحد یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: با توجه بیشتر به قرآن کریم و به کارگیری دستورات و احکام این منبع وحی الهی می‌توان تقوا را در خود افزایش داد.

وی به آیه 14 سوره مبارکه حجرات اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه شریفه ایمان قرآنی را مورد توجه قرار داده و از مسلمانان می‌خواهد که به برکت قرآن مومن شوند.

نکونام تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم تا از حالت ایمان زبانی به ایمان قلبی دست پیدا کرده و تنها به اسلام زبانی اکتفا نکنیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مومن از این دنیا رفتن یک افتخار بزرگ است، افزود: مسلمان از دنیا رفتن هنر نیست، بلکه باید سعی کنیم ایمان را در دل‌ها نفوذ داده و آن را در قلب خود نهادینه کنیم.

نکونام در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه، اظهار داشت: این ماه از ماه‌های مهمی است که می‌توان در آن بر تقوا و نورانیت خود بیفزائیم.

وی با تسلیت شهادت امام باقر (ع) گفت: هفتم ذی‎الحجه سالروز شهادت این امام بزرگوار است که باید تا می‌توان در برپایی مراسم سوگواری این امام بزرگ تلاش کرد تا ارتباط بین مومنان با ائمه اطهار به این طریق قوی‌تر شود.

وی همچنین به 29 مهر، روز صادرات اشاره کرد و افزود: رونق اقتصادی در جامعه به تولید و صادرات بستگی دارد و باید تلاش کرد تا در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این مهم را در استان به خوبی محقق کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در استان شاهد رونق اقتصادی بوده‌ایم و در همین راستا راهکارهای مهمی برای توفیق در این بخش ارائه شده است.

نکونام، شناسایی کالاهای صادراتی ویژه استان را یکی از مهم‌ترین راهکارهای رونق صادرات در این استان برشمرد و گفت: در استان کالاهای خاص و ویژه‌ای داریم که می‌توانیم با شناسایی و صادر کردن آن‌ها گام مهمی در رشد اقتصادی استان برداریم.

وی در ادامه بر ضرورت حفظ سلامت جسم تاکید کرد و افزود: 29 مهر روز جهانی پوکی استخوان نامیده شده است و باید به این نکته توجه داشت که اسلام به سلامتی افراد اهمیت بالایی قائل است.

امام جمعه شهرکرد به دوم آبان سالروز تاسیس سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی که 67 سال از عمر این نهاد بین‌المللی می‌گذرد اما نه تنها در حفظ صلح و امنیت توفیقی نداشته بلکه به ابزاری در دست مستکبران و قدرتمندان جهان تبدیل شده است.

نکونام افزود: هدف اولیه شکل‌گیری سازمان ملل چیزی نیست که امروزه وجود دارد و این امر به ساختار این سازمان برمی‌گردد به گونه‌ای که ابزار چپاول ملت‌های جهان شده است.

وی بر ضرورت تغییر ساختاری در سازمان ملل تاکید کرد و گفت: در دوره‌ایی که ایران ریاست کنفرانس غیرمتعهدها را بر عهده دارد، فرصت بسیار مناسبی است تا موضوع تغییر در سازمان ملل به نحو جدی پیگیری شود.

وی به استقبال پرشور مردم خراسان شمالی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: این استقبال حماسی و پرشور ناشی از وفاداری، ایمان، اخلاص و اعتماد مردم به ایشان است.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول