اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

رسانه‌ها از پرداختن زود‌هنگام به مسائل انتخاباتی پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه تا پایان این دولت زمان زیادی باقی مانده گفت: رسانه‌ها نباید با پرداختن زود‌هنگام به مسائل انتخاباتی جو کشور را نا‌آرام کنند.

رسانه‌ها از پرداختن زود‌هنگام به مسائل انتخاباتی پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: در حال حاضر پرداختن به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراها زودهنگام است و به دلیل نیاز کشور به آرامش نباید به این مسائل تا رسیدن به وقت آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ پرداختن به انتخابات آینده در این فاصله نسبتا زیاد به صلاح کشور نیست و باید اجازه داد، دولت در زمان باقی‌ مانده عمر خود کارهایش را به خوبی به سرانجام برساند و طرح‌های نیمه تمام خود را پایان دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انتخابات باید به دور از هر گونه جوسازی و تبلیغات منفی صورت گیرد افزود: در این شرایط نباید در کشور تنش ایجاد شود، فضای سالم و پاک و به دور از آلودگی، انتخابات را جذاب‌تر و حضور مردم را بیشتر می‌کند اما پرداختن زودهنگام به موضوع انتخابات و تبلیغات تنش ایجاد می‌کند و این فضا را از بین خواهد برد.

*دولت باید در کمال آرامش آخرین گام‌های پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور را بردارد

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دولت باید در کمال آرامش و به دور از جو تبلیغاتی انتخابات در آخرین سال عمر خود بکوشد آخرین گام‌ها را برای پیشرفت، آبادانی و توسعه کشور بردارد، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند و با یک مدیریت مناسب منابع ارزی را مدیریت و سامان داده و اجازه ندهد قیمت اجناس حبابی افزایش یابد و فشار آن به مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به تولید داخلی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید بسیار دارند تنها راه برون رفت از تحریم‌ها و آباد کردن کشور است خاطر نشان ساخت: ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشور وجود دارد که می‌توان با یک مدیریت خوب و برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و به خصوص انگیزه بالای جوانان و حمایت‌های بانکی به تولید پرداخت و موجب توسعه و عمران کشور شد و نه تنها کشور را خودکفا کرد بلکه به امر صادرات نیز پرداخت.

*کار و تولید درمان همه مشکلات اقتصادی کشور است

خطیب جمعه اراک تاکید کرد: کار و تولید درمان همه مشکلات اقتصادی کشور است که مسئولین نیز باید بکوشند با حمایت از کشاورزان و صنعتگران زمینه تحقق تولید داخلی را فراهم سازند.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به سفر پر برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در این سفر سخنان حکیمانه و رهنمود‌های خردمندانه خود را در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بیان فرمودند که می‌طلبد مسئولین با نصب‌العین قرار دادن این فرامین در بهبود و پیشرفت هر چه بیشتر در این سه حوزه که می‌تواند کشور را از نظر اقتصادی کمک کند، بکوشند.

*سیاست‌های تشویقی برای افزایش زاد و ولد دیرهنگام است

وی همچنین به ضرورت افزایش زاد و ولد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی اخیرا سیاست‌های تشویقی بسیار خوبی را برای افزایش زاد و ولد به تصویب رسانده است، هر چند که این سیاست‌های تشویقی دیرهنگام است و باید 20 سال پیش مطرح و اجرا می‌شد اما باید این موضوع را جدی گرفت و برای آن راهکار‌های دیگر را نیز ارایه و اعمال کرد.

امام جمعه اراک افزود: پدران و مادرها باید بستر لازم برای ازدواج سهل و آسان فرزندانشان را به دور از سخت‌گیری‌ها و تجمل‌گرایی‌های بی‌مورد فراهم کنند.

دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: دختران جوان نیز باید برای خدا ازدواج کنند و مهریه‌های بالا طلب نکنند، پسران نیز نباید عقده‌گشایی کرده و جهیزیه‌های سنگین بخواهند. نگاه جوانان به حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و الگو قرار دادن این بزرگواران در امر ازدواج می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات دست و پا گیر در امر ازدواج را برطرف کند.

*موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی باعث غرور، عزت و افتخار ایران اسلامی شد

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به هفته ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت وزارت ورزش و جوانان برای ساماندهی و توانمندسازی جوانان سنگین و حساس است و باید بر اساس ساختاری دقیق و هدفمند افق روشن‌تری را برای آینده جوانان برنامه‌ریزی کند.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان باید بر اساس موازین و احکام اسلامی زمینه توسعه بیشتر ورزش بانوان و حضور بیشتر آنان را در رقابت‌ها و میادین فراهم کرده تا سطح سلامتی بانوان نیز افزایش یابد افزود: وزارت ورزش و جوانان علاوه بر توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی، باید به امور فرهنگی نیز توجه داشته و در این بخش نیز برنامه‌ریزی کند.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌ تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کره جنوبی ابراز داشت: افتخار‌آفرینی ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک و میادین مختلف جهانی باعث غرور، عزت و افتخار ایران اسلامی در سطح جهانی است و باید به این ورزشکاران آفرین گفت که موجب خوشحالی ملت ایران می‌شوند.

اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان، شهادت مصطفی خمینی و 13 آبان از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول