اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

چامسکی حمله صهیونیست‌ها به کشتی امدادرسانی به غزه را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: اندیشمند و زبان‌شناس آمریکایی حمله نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی «استیل» امدادرسانی به نوار غزه و هدایت آن به سمت بندر اشدود را محکوم کرد.

چامسکی حمله صهیونیست‌ها به کشتی امدادرسانی به غزه را محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری«فلسطین الیوم»، «نوام چامسکی» در تظاهرات مردم غزه در بندر این شهر که به دنبال حمله نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی به کشتی استیل، برگزار شد، شرکت کرد.

نوام چامسکی به همراه دستکم ده نفر از استادان بزرگ از دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و کانادا برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی زبان شناسی پنجشنبه شب از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شده است.

چامسکی با ابراز احترام و درود خالصانه به فعالان صلح خارجی حاضر در کشتی استیل، اصرار آنها برای سفر به نوار غزه با وجود تهدیدات رژیم صهیونیستی را ستود.

وی تصریح کرد که این نخستین بار نیست که اسرائیل به کشتی فعالان صلح در نوار غزه یورش می‌برد و این اقدام تجاوز به مشروعیت قوانین بین‌المللی است.

در همین راستا «محسن ابورمضان» رئیس سازمان‌های محلی نوار غزه نیز تاکید کرد که مواضع فعالان صلح خارجی حاضر در کشتی استیل بیانگر پافشاری شدید آنها برای شکست محاصره غزه است.

وی افزود که دزدی دریایی رژیم صهیونیستی و تجاوز آنها به کشتی استیل هرگز مانع جنبش‌های همبستگی‌آمیز با فلسطین نخواهد شد بلکه انگیزه آنها برای سفر به غزه را بیشتر می‌کند.

دو قایق جنگی اسرائیلی امروز کشتی استیل را محاصره کرده و از کاپیتان آن خواستند، کشتی را بازگرداند اما با مخالف وی مواجه شدند و این در حالی بود که کشتی همچنان در خارج از مرزهای منطقه‌ای آب‌های نوار غزه بود.

کشتی استیل به راه خود به سمت آب‌های نوار غزه ادامه داد و تا فاصله 38 مایلی سواحل غزه نزدیک شد اما نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی به آن یورش برده و کنترل آن را به دست گرفتند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول