اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

بهره‌وری استخراج معادن در کشور پائین است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: بهره‌وری استخراج در معادن سنگ‌های قیمتی غنی کشور بسیار پایین است و در این زمینه به علم روز دنیا مجهز نیستیم.

بهره‌وری استخراج معادن در کشور پائین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی کانون ملی هماهنگی دانش و صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی اظهار کرد: معدن سنگ آهن سنگان خواف از بزرگترین معادن دنیا است که دارای عیار بالای 80 درصد است اما متاسفانه برداشت بی‌رویه از این معدن و عدم رعایت بهره‌وری در استخراج آن لطمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی با انتقاد از خام فروشی منابع معدنی و سنگ‌های قیمتی به کشورهای بیگانه ادامه داد: دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به احداث کارخانه‌های فرآوری سنگ‌های قیمتی در کنار معادن غنی کشور اقدام کند تا ارزش افزوده ناشی از آن منجر به رونق اقتصاد و اشتغال کشور شود.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات یکی از منابع عمده رشد و توسعه شهرستان‌های استان را ذخایر ارزی آنها اعلام کرد و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه نقشه‌برداری‌های ژئوفیزیک و شناسایی معادن بسیار ضعیف عمل شده است.

خسروی از روند کند احداث کارخانه‌های فرآوری سنگ‌های قیمتی در کشور انتقاد کرد و افزود: یکی از مصوبات سفر اول هیئت دولت به خراسان‌رضوی احداث دو کارخانه بزرگ فولاد برای تولید کندوله، کنسانتره و شمش آهن بوده است که متاسفانه با گذشت حدود 6 سال از آن هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به معدن طلای زر مهر واقع در شهرستان تربت حیدریه خواستار احداث کارخانه فرآوری در نزدیکی این معدن شد و گفت: در حال حاضر سنگ معدن طلای زر مهر به صورت خام به اصفهان برای فرآوری و تبدیل شده به طلای خالص ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول