اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: نباید وقفه‌ای در مذاکره ۱+۵ با ایران به وجود آید

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نباید باعث بوجود آمدن وقفه طولانی در روند مذاکرات گروه «1+5» و ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور شود.

روسیه: نباید وقفه‌ای در مذاکره ۱+۵ با ایران به وجود آید

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام کرد که با وجود برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا نباید وقفه طولانی در مذاکرات نمایندگان کشورهای عضو گروه «1+5» و ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور بوجود آید.

لوکاشوویچ روز گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این خصوص که آیا انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا تاثیری بر روند مذاکرات در زمینه برنامه هسته‌ای ایران خواهد داشت، گفت: مواضع روسیه در این زمینه همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم بر این اساس است که این مذاکرات باید هر چه سریعتر از سر گرفته شوند. ما بر این عقیده هستیم که بروز وقفه طولانی اصلا مجاز نیست، چرا که این مسئله پیچیده‌ای است که بعد از ملاقات‌های بسیار در چارچوب مذاکرات گروه «1+5» و ایران حاصل شده و نباید اجازه داد تا خللی در آن بوجود آید. 

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: البته این یک واقعیت عینی که دولت آمریکا درگیر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است، ولی ما معتقدیم که وقفه طولانی در مذاکرات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران نباید بوجود آید.

لوکاشوویچ همچنین تاکید کرد: تماس‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم و مستمر بین "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، چارچوب  بسیارخوبی برای ادامه حرکت به سمت جلوی روند مذاکرات ایران و گروه «1+5» است و مقامات مسکو در شرایط کنونی از این وضعیت راضی هستند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول