اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دبیر شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

گزارش دستگاه‌های فرهنگی درباره اسم‌سال/انجام سنجش درباره پوشش و آرایش در تهران

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: سال گذشته سنجشی درباره وضعیت پوششی و آرایشی 31 شهر مرکز استان و یک سنجش ملی درباره وضعیت پوشش و آرایش مترددین انجام دادیم، که نتایج این سنجش به اطلاع اعضای شورای فرهنگ عمومی رسانده می‌شود.

گزارش دستگاه‌های فرهنگی درباره اسم‌سال/انجام سنجش درباره پوشش و آرایش در تهران

منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره مصوبات و موضوعات مطرحه در پانصد و هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مورخ 25/7/91 اظهار داشت: در ابتدای سال مصوبه‌ای را در ارتباط با سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های عضو شورا موظف بودند برنامه‌های خود را در این موضوع تنظیم کنند و در اختیار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قرار دهند که تمامی دستگاه‌ها به جز سه دستگاه برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند. این سه دستگاه نیز برنامه‌های مربوطه را تدوین کرده‌اند ولی تاکنون به دبیرخانه شورا ارایه نشده است که قرار شد در اولین فرصت ارسال نمایند.

وی ابراز داشت: بنا بر این مصوبه مقرر شده است دستگاه‌های فرهنگی گزارش عملکرد خود را در رابطه با مصوبه نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، هر 6 ماه به دبیرخانه شورا ارایه کنند. با توجه به ورود به 6 ماهه دوم سال، مقرر شد گزارش عملکرد نیمه اول امسال را در ارتباط با نام‌گذاری به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

واعظی تصریح کرد: موضوع دیگر در مورد روز فرهنگ عمومی بود، همانگونه که می‌دانید در تقویم رسمی کشور روز 14 آبان، روز فرهنگ عمومی‌ نام‌گذاری شده که مقرر شد دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های مناسبی را در گستره ملی، استانی و رسانه‌ای اجرا و عملیاتی کنند. از جمله بنا شد ائمه محترم جمعه در استان‌ها و شهرستان‌ها به عنوان رؤسای شورای فرهنگ عمومی، درباره روز فرهنگ عمومی صحبت کنند و گزارشی از اقدامات یک ساله شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان خود را به نمازگزاران اعلام و اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: امیدواریم مراسم رونمایی از موج چهارم سنجش فرهنگ عمومی را همزمان با 14 آبان، روز فرهنگ عمومی برگزار شود. چرا که این سنجش اصلی‌ترین سنجش فرهنگی است که در کشور طی چهار سال اخیر آغاز شده است و هرساله انجام می‌شود و امیدواریم نتایج این سنجش اخیر که در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شده است در 14 آبان ارائه شود.

وی پیرامون گزارش درباره مسئله پوشش و آرایش تاکید کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هر سال دو سنجش در ارتباط با وضعیت پوشش و آرایش در شهر تهران انجام می‌دهد، اواخر سال گذشته سنجشی درباره وضعیت پوششی و آرایشی 31 شهر مرکز استان و اخیراً هم یک سنجش ملی درباره وضعیت پوشش و آرایش مترددین در شهرها و روستا‌های کشور انجام دادیم، که نتایج این سنجش به اطلاع اعضای شورای فرهنگ عمومی رسانده می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول