اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رئیس سازمان به فارس خبر داد

اجرای 100 درصدی برنامه‌های ملی در سازمان دارالقرآن‌الکریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از اجرای 100 درصدی برنامه‌های ابلاغی از سوی «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» در قالب بودجه نیم درصد قرآنی خبر داد.

اجرای 100 درصدی برنامه‌های ملی در سازمان دارالقرآن‌الکریم

«مهدی قره‌شیخلو» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه فعالیت در خصوص حفظ قرآن کریم نباید به صورت جزیره‌ای باشد، گفت: چنانچه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برنامه‌های مدونی را به دستگاه‌ها ارائه کند؛ وظیفه‌ها مشخص و انتظارات و امکانات نیز متناسب با آن تعیین و ارائه می‌شود.

وی از شروع تحرکات جدیدی در این ستاد خبر داد و افزود: امیدواریم با فعال شدن ستاد، وظیفه هر دستگاه مشخص و امکانات به آنها اعطا شود زیرا در این صورت جریان حفظ قرآن کریم در کشور فعال خواهد شد.

*اتحادیه مؤسسات قرآنی طرح ملی حفظ را خوب اجرا کرد

رئیس سازمان دارالقرآن اجرای طرح تربیت 100 هزار حافظ جزء 30 قرآن کریم از برنامه‌های ابلاغی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این سازمان را که توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی اجرا شد مطلوب ارزیابی کرد و در این باره افزود: از ابتدای سال تاکنون به 70 درصد از استان‌ها بازرس فرستاده‌ایم و 30 درصد باقی مانده نیز تا پایان آبان‌ماه 1391 مورد بازرسی قرار می‌گیرد که گزارش‌های بازرسان نیز رضایت‌بخش است.

* اجرای 100 درصدی برنامه‌های مربوط به بودجه نیم‌درصدی تا پایان آبان‌ماه

رئیس سازمان دارالقرآن از اجرای 28 برنامه در خصوص بودجه نیم‌درصدی خبر داد و گفت: سازمان دارالقرآن 28 برنامه مجزا با اختصاص بودجه نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی را به اجرا درآورده که موضوع حفظ، یکی از این برنامه‌ها است، به عنوان مثال طرح توانمندسازی مردم در روخوانی قرآن، طرح قرآن و نماز با حضور 100 هزار نفر، حفظ جزء 30 قرآن با حضور 100 هزار نفر، تهیه و ارسال بسته‌های آموزش قرآن به استان‌ها، تنظیم سند راهبردی قرآن و فضای مجازی، راه‌اندازی مراکز تخصصی قرآن و بسیاری برنامه‌های دیگر از جمله کارهای صورت‌گرفته در خصوص بودجه نیم درصدی فعالیت‌های قرآنی است که حدود 80 درصد آنها انجام شده و 20 درصد باقی مانده تا پایان آبان‌ماه 1391 به اتمام می‌رسد.

*در انتخاب برنامه‌ها با مجریان مشورت نشد

قره‌شیخلو از ارائه برنامه‌های قرآنی با حدود 100 میلیارد تومان هزینه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: برنامه‌های پیشنهادی ما به شورای توسعه با هزینه‌ای حدود 100 میلیارد تومان بود که شورا از بین آنها 28 برنامه تا سقف 5/11 میلیارد تومان انتخاب و به ما ارائه کرد، البته در خصوص این انتخاب با ما مشورتی انجام نشد و چنانچه نظر ما را جویا می‌شدند برنامه‌های کمتر و با حجم وسیع‌تری را انتخاب می‌کردیم.

* تناسب بودجه نیم‌درصدی با برنامه‌های ابلاغی 

قره‌شیخلو بودجه تعلق گرفته از محل بودجه نیم درصد قرآنی را برای اجرای برنامه‌های ابلاغ شده به این سازمان از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطلوب دانست و در این خصوص اظهار داشت: این بودجه به نسبت حجم برنامه‌ها مطلوب بود و کارها به خوبی پیش رفت.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول