اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خیام مشهد:

‌کنگره ملی مهندسی برق در دانشگاه ‌خیام مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خیام مشهد گفت: کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای نخستین بار در دانشگاه خیام مشهد برگزار می‌شود.

‌کنگره ملی مهندسی برق در دانشگاه ‌خیام مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین طیرانی عصر امروز در نشست خبر کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشگاه خیام مشهد اظهار کرد: کنگره مهندسی برق و کامپیوتر منشا ثمرات علمی کشور است، اجتماع بیش‌ از 700 مهندس از سراسر کشور می‌تواند سرآغاز دستاوردهای علمی و مهندسی جدیدی باشد.

وی با اشاره به قدمت 20 ساله موسسه آموزش عالی خیام، ادامه داد: دانشگاه خیام نخستین موسسه آموزش عالی در کشور است که در سال 1371 موفق به اخذ مجوز شد.

رئیس دانشگاه خیام مشهد افزود: دانشگاه خیام از لحاظ سطح علمی از درجات بالایی برخوردار است و در بین موسسات آموزش عالی در کشور رتبه نخست را داراست.

طیرانی بیان کرد: کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات با هدف توانمندسازی مدیران، محققین، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: ارائه راهبردهای آموزشی پژوهشی و همچنین تبادل تجارب و ارائه راهکارهای راهبردی در بهره‌وری از پژوهش‌های موثر از اهداف این کنگره است که با همراهی و مدیریت علمی اساتید دانشگاه‌ها و مساعدت و مشارکت سازمان‌های ذی‌ربط در روزهای 17 تا 19 آبان ماه 1391 در پایتخت معنوی ایران اسلامی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه خیام مشهد اظهار کرد: این کنگره با محوریت ارائه مقالات منتخب در نشست‌ها، برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌ها و دستاوردهای ارگان‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات برتر در حاشیه آن، در مدت سه روز در مؤسسه آموزش عالی خیام برگزار می‌شود.

طیرانی با اشاره به محوریت کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: در این کنگره موضوعاتی شامل مهندسی برق (قدرت، الکترونیک، مخابرات، کنترل)، مهندسی پرشکی، مهندسی کامپیوتر- نرم افزار، سخت افزار و علوم کامپیوتر، شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت، هوش مصنوعی و محاسبات نرم، مهندسی فناوری اطلاعات، بهینه‌سازی مصرف انرژی، روش‌های نوین، در سیستم برق ساختمان، روشنایی و صرفه‌جوئی در مصرف انرژی و روش‌های نوین، در سیستم برق ساختمان، روشنایی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر دستاوردهای مهم دانشگاه خیام مشهد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 340 نفر از دانشجویان دانشگاه خیام در دکترای دانشگاه دولتی پذیرفته شدند که از نشانه‌های موفقیت این دانشگاه به شمار می‌آید.

رئیس دانشگاه خیام مشهد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 9 هزار نفر از دانشگاه خیام فارغ‌التحصیل شدند، اظهار کرد: دانشگاه خیام در بین دانشگاه‌های کشور رتبه الف را دارد و جزو 10 دانشگاه برتر کشور به شمار می‌رود.

طیرانی با تاکید بر سطح علمی مطلوب دانشجویان در دانشگاه خیام مشهد، افزود: دانشجویان گروه کامپیوتر در مسابقات رباتیک اخیر موفق به کسب رتبه دوم در کشور شدند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول