اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

پدافند غیرعامل صلح‌آمیزترین نوع دفاع در کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در به کارگیری اصول و ضوابط اجرای پدافند غیرعامل در مدارس سبب کاهش آسیب‌پذیری می‌شود.

پدافند غیرعامل صلح‌آمیزترین نوع دفاع در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ولی سمرقندی بعد از ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل، بازدارندگی و مقاومت ملی و توسعه پایدار کشور که در مدرسه دخترانه زینب کبری(س) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت آگاهی‌بخشی به مدارس و دانش‌آموزان در زمینه‌های پدافند غیرعامل اظهار داشت: دفاع جزئی از هویت زنده است که همه انسان‌ها باید آن را در خود تقویت کنند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل از مؤثرترین و بهترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است، افزود: انسان‌ها از دیرباز با شیوه‌های گوناگونی دست به  دفاع از خود و حفظ جانشان می‌زده‌اند به طوری که حتی در تاریخ اسلام نیز نمونه‌هایی از این امر دیده شده است که اقدامات مسلمانان در جنگ خندق نمونه بارز این مدعاست.

سمرقندی ادامه داد: پدافند غیرعامل و عامل دو نوع مختلف دفاع را شامل می‌شود که دفاع در جنگ هشت سال دفاع مقدس و حمله رژیم بعثی به ایران از نوع پدافند عامل بوده به طوری که ایستادگی مردم در مقابل این رژیم و دفاع از خود، دفاع بازدارنده از کیان اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: دفاع زمانی که از آرمان، ایمان و امنیت کشور در سایه رهبری انقلاب اسلامی باشد، امری مقدس تلقی می‌شود، همانگونه پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع ایران در مقابل رژیم بعثی نیز به دلیل الگو قرار دادن این سه مهم، مقدس نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اکنون حفظ استقلال کشور از هر امری مهم‌تر و ضروری‌تر است، تصریح کرد: هر چه هدف از دفاع بالاتر و انگیزه مدافعان بیشتر باشد دفاع از تقدس بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی پدافند غیرعامل را پایدارترین، ارزان‌ترین و صلح‌آمیزترین نوع دفاع در کشور عنوان کرد و متذکر شد: اگر چه فرهنگ‌سازی این امر نیازمند تلاش بسیار و همکاری تمام دستگاه‌هاست اما آموزش و پرورش و دانش‌آموزان نقش اساسی را در فرهنگ‌سازی آن دارند.

سمرقندی در ادامه بی‌اثر کردن حملات و کاهش صدمات دشمنان را مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل در جامعه برشمرد.

در پایان این مراسم مانور پدافند غیرعامل با همکاری اورژانس، سازمان آتش‌نشانی، آموزش و پرورش و مدیریت بحران استان اجرا شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول