اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تأکید کرد

کاهش نرخ اجاره بها با تحویل واحدهای مسکن مهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تحویل واحدهای مسکن مهر نرخ اجاره بها را پایین می‌آورد.

کاهش نرخ اجاره بها با تحویل واحدهای مسکن مهر

سعید زمانیان امروز در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کشاورزی به عنوان کهن‌ترین فعالیت تولیدی، مهم‌ترین فعالیت اقتصادی همه کشورهای جهان از سالیان گذشته تاکنون است، امروزه نیز بخش کشاورزی در بسیاری از کشورهای درحال توسعه بخش غالب اقتصاد ملی به شمار می‎رود، به طوری که رشد و توسعه اقتصادی این کشورها ارتباط بسیار تنگاتنگی با توسعه کلی بخش کشاورزی آنها دارد.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی در چارچوب توسعه ملی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد، گفت: متأسفانه بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته به‌منظور ایجاد رشد سریع اقتصادی، به بخش کشاورزی توجه لازم و کافی را نکرده و تا جایی که امکان دارد تصمیم به صنعتی‌شدن سریع دارند.

زمانیان خاطرنشان کرد: از دیدگاه توسعه اقتصادی، نقش کشاورزی به دلیل کمک آن به پیشبرد جریان رشد و توسعه از سایر بخش‌های اقتصادی نمایان‌تر است، بخش کشاورزی در جریان رشد و توسعه اقتصادی چند وظیفه مهم و اساسی بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به تامین غذا و امنیت غذایی برای جمعیت رو به رشد اشاره کرد.

وی ادامه داد: تامین ارز خارجی برای وارد کردن کالاهای سرمایه‌ای از راه افزایش صادرات، عرضه مواد خام مورد نیاز صنعت و کمک به توسعه فعالیت‌های تولیدی وابسته از دیگر این وظایف محسوب می‎شود.

*قطع بیمه محصولات کشاورزی کارشناسی نشده بود

فرماندار شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که قطع بیمه محصولات کشاورزی با چه توجیهی صورت گرفته است، گفت: حمایت از بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی در راستای حمایت از اقتصاد از جمله برنامه‌های حمایتی دولت باید قرار بگیرد.

وی قطع بیمه محصولات کشاورزی را موجب کاهش امید در کشاورزی دانست و گفت: با قطع بیمه کشاورزان کاهش سطح تولیدات و کاهش سطح زیر کشت محصولات را موجب خواهد شد که بالطبع آن شاهد افزایش آمار بیکاری در کشور خواهیم بود.

زمانیان با بیان اینکه قطع بیمه محصولات کشاورزی کارشناسی نشده است، گفت: قطع بیمه محصولات کشاورزی اصلا به صلاح کشاورز و جامعه نیست، دغدغه کشاورزان و افرادی است که در این زمینه خدمات رسانی می‌کنند اقدام شایسته‌ای نیست.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه کشاورزی، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی، و شیلات و جنگل‌داری را به همراه خواهد داشت، گفت: افزایش تولید اقلام یاد شده علاوه بر ایجاد اشتغال و کمک به رشد اقتصادی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه در جهان سوم کمک می‌کند.

*واردات برنج خارجی خیانت به کشاورز است

فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال خبرنگار که چرا با وجود تولید برنج در این استان برنج خارجی به ویژه هندی که به لحاظ کیفیت از تولید داخلی پایین‌تر به میزان زیاد وارد کشور شده است، گفت: کشور ایران با برخورداری از اقلیم متنوع و وضعیت جغرافیایی خاص توان تولید گندم و برنج را دارد، برهمین اساس پسندیده نیست که با توجه به تولیدات این محصولات واردات نیز به داخل کشور داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه در کشور با کمبود برنج مواجهه شویم باید واردات به اندازه داشته باشیم اما با توجه به زحمات کشاورزان و تولید داخلی برنج واردات بی رویه یک خیانت به کشاورز محسوب می‌شود.

زمانیان با اشاره به تولید انواع مختلف ارقام برنج در کشور، گفت: با وجود این تنوع مسئولان گمرک کشور با التزام به سیستم اقتصادی موجود موظف است که طبق مطالبات مردم برنج وارد کند.

وی با بیان اینکه واردات برنج باید بر اساس شاخص‌ها و اصول صورت بگیرد، گفت: اینکه چه نوع محصول، چگونه، چه نوع جنس و در چه زمان وارد شود باید بر اساس ضوابط از پیش تعیین شده صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان شهرکرد واردات برنج را کار ناپسند دانست و گفت: در حال حاضر برنج به میزان کافی در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به واردات برنج خارجی نیست.

وی تصریح کرد: وارد کردن هر نوع محصول کشاورزی که در کشور تولید می‌شود خیانت به قشر کشاورز است.

*تحویل واحدهای مسکن مهر نرخ اجاره بها را پایین می‌آورد

فرماندار شهرستان شهرکرد در پاسخ به این سوال که چرا با اجرایی شدن طرح مسکن مهر همچنان قیمت مسکن و اجاره مسکن در سطح شهرهای کشور بالاست، پاسخ داد: قیمت مسکن و اجاره یک بحث دو طرفه است که بین موجر و مستأجر صورت می‌گیرد که به صورت توافقی بین طرفین ملک به مستاجر واگذار می‌شود.

وی نظارت بر میزان اجاره بها را از سوی مسئولان ذی ربط خواستار شد و گفت: با توجه به قوانین جاری کشور سازمان‌ها و ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن و تجارت باید بر میزان کرایه بها خانه نظارت داشته باشند.

زمانیان ادامه داد: مسئولان ذی‌ربط که در ارتباط با بحث خانه هستند هرچه سریع‌تر باید نسبت به تحویل واحدهای مسکن مهر به مردم اقدام کنند تا بدین صورت از افزایش کرایه بها و تحمیل این نرخ بر مردم جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر، خاطرنشان کرد: با ساخت و ساز واحدهای مسکن مهر و تحویل این واحدها به مردم قطعا سطح تقاضا کمتر خواهد شد که به دنبال آن قیمت اجاره بها و مسکن نیز کاهش خواهد یافت.

وی بر ضرورت افزایش سطح نظارت تعزیرات حکومتی و سازمان بازرگانی بر قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و بازرگانی باید بر قیمت‌ها نظارت کنند تا قیمت اجاره بها بی‌جهت افزایش نیابد و هر فردی به صورت دلبخواه نرخ اجاره برای واحد مسکونی تحت اختیار خود انتخاب نکند.

*اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به صلاح مردم نیست

فرماندار شهرستان شهرکرد در پاسخ به این سوال که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها منطقی است یا خیر، پاسخ داد: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور به هیچ وجه عاقلانه و به صلاح نیست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی کشور، تصریح کرد: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در شرایطی اجرا شود که شرایط اقتصادی نیز مطلوب باشد.

زمانیان با تأکید بر اینکه مجلس به طور جدی با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالف است، گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها و صنایع از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، صنایع باید از حمایت دولت برخوردار شوند تا این طرح نیز نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی حمایت از صنایع را موجب رشد اقتصادی و کاهش بیکاری دانست و گفت: با توجه به تورم موجود در کشور نباید اجازه دهیم تا صنایع نیز دچار خسران شوند، برهمین اساس اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اصلا به صلاح کشور و مردم نیست.

*تحریم یوتل ست هیچ تأثیر سویی بر ایران ندارد

فرماندار شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مصاحبه با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا مبنی بر قطع نمایش شبکه‌های ایرانی، اظهار داشت: جای سوال است که اگر ایران چنین اقدامی را انجام می‌داد کشورهای اروپایی چه برخوردی داشتند.

وی این اقدام یوتل ست را یک کار غیر قانونی دانست و گفت: شبکه‌های ایرانی تماما مطابق با رعایت اصول اخلاقی بود و انجام چنین اقدامی تنها به ضرر خود اتحادیه اروپا تمام خواهد شد.

زمانیان با اشاره به برخی از برنامه‌های غیر اخلاقی شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: متأسفانه به جای حذف شبکه‌های غیر اخلاقی برنامه‌های شبکه‌های ایرانی که کاملا مفید و اخلاقی بوده حذف می‎شوند، این اقدام یوتل ست کاملا مغرضانه بوده است.

 

مصاحبه از بهارک عبدالغنی

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول