اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

گزارش/ اعتصاب غذای سفارشی برای دلارهای آمریکایی؛

پشت پرده قصد هیئت اروپایی برای دیدار با نسرین ستوده چه بود؟

خبرگزاری فارس: نسرین ستوده مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زندانیان تاکنون به صورت هدفمند از برخی گروهک‌های تروریستی و عوامل آنها که به بمب‌گذاری و کشتن بسیاری از افراد بی‌گناه اعتراف داشته‌اند، حمایت کرده است.

پشت پرده قصد هیئت اروپایی برای دیدار با نسرین ستوده چه بود؟

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل  از باشگاه خبرنگاران ، اهدای جایزه "آزادی افکار ساخاروف" از طرف پارلمان اروپا به "نسرین ستوده" و جعفر پناهی در آبان ماه جاری و انعکاس خبر و حواشی این موضوع در رسانه‌های مختلف بهانه‌ای شد تا نیم نگاهی به سوابق، فعالیت‌ها و اقدمات نسرین ستوده به عنوان عضو گروهک‌های غیرقانونی مدعی حقوق بشر و کمپین‌های مورد نظر ضد انقلاب داشته باشیم.

*ستوده وکالت چه پرونده‌هایی را بر عهده می‌گرفت؟

اما نسرین ستوده لنگرودی تاکنون پرونده وکالت بسیاری از چهره‌های معاند، ضد انقلاب و تروریست را به سبک و شیوه‌ای خاص در نحوه تقبل چنین پرونده‌هایی بر عهده داشته است و البته در کارنامه کاری وی همکاری با نشریات زنجیره‌ای مانند روزنامه‌های‌ جامعه، توس، صبح امروز به چشم می‌خورد؛ او از عناصر فعال در جریان فتنه 88 نیز محسوب می‌شود؛ ستوده و وکالت پرونده‌هایی که با ابلاغ مستقیم برخی کشورهای اروپایی بر عهده می‌گرفت.

جالب اینکه نگاهی به اسامی و سوابق افرادی که تاکنون ستوده پرونده وکالت آنها را برعهده داشته خود گویای بسیاری از حقایق درباره چرایی حساسیت ‌و مانور کشورهای غربی بر عنصری مانند وی است؛ افرادی مانند شیرین عبادی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند، امید معماریان، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، خدیجه مقدم، علی اکبر خسرو شاهی، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، هومن فخار، راحله عسگری زاده، نسیم خسروی، ناهید جعفری و سمیه فرید از جمله افرادی هستند که ستوده با هماهنگی‌ها و طرح و برنامه ابلاغی مستقیم (از طرف برخی کشوهای اروپایی) وکالت آنها را بر عهده داشته که در خصوص نحوه پذیرش وکالت چنین چهره‌هایی اسناد و اطلاعات مستند و متقنی در دست است که در آینده به گوشه‌هایی از آن اشاره خواهد شد.

*ستوده و حمایت از تروریست‌های جنایتکار و آدمکش

نسرین ستوده در طول فعالیت خود بارها خارج از حیطه وظایف قانونی، اقدام به مصاحبه با رسانه‌های ضد‌انقلاب و فضاسازی تبلیغاتی و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و حمایت جدی از تروریست‌های بمب‌گذار و آدم‌کش و محکوم کردن نظام به خاطر بازداشت آنها کرده که البته هیچ یک از این اقدامات، سنخیتی با حرفه وکالت وی نداشته و طبعاً در قوانین هیچ کشوری نیز قابل پذیرش نیست.

مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات ضد امنیتی ستوده منجر به بازداشت وی در 13 شهریور 89 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شد.

اما جالب اینکه بدانیم نسرین ستوده مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق زندانیان به بهانه قبول وکالت متهمان، تاکنون به صورت هدفمند از برخی گروهک‌های تروریستی و عوامل آنها که به بمب‌گذاری و کشتن بسیاری از افراد بی‌گناه اعتراف داشته‌اند، حمایت کرده است.

به عنوان مثال ستوده در مصاحبه با شبکه "دویچه وله" و صدای آمریکا در تاریخ 18 بهمن 88 و پس از اعدام آرش رحمانی‌پور تروریست عضو گروهک اسرائیلی "تندر" مدعی شده بود: «قوه قضائیه اراده کرده بود تا او را قربانی کند!»

حمایت صریح و بی‌شرمانه ستوده از تروریست خطرناک در حالی صورت گرفت که از منزل او و همراهش 8 بمب آماده انفجار و 150 کیلوگرم مواد اولیه برای ساخت بمب کشف شد و نامبرده اعتراف کرده بود که طراحی برای انفجار در چند محل زیارتی و چندین حوزه رای گیری مهم را در دستور کار خویش داشته است.

 

*ادعای کذبی که هیچ گاه اثبات نشد

از جمله شیطنت‌های محرز نسرین ستوده در این پرونده ادعای کذب او پیرامون سن پایین آن تروریست بود در حالی که این ادعای وی دروغ صریح و کاملاً آشکاری بود و همه کسانی که به شناسنامه آن تروریست دسترسی داشتند نسبت به دروغ آشکار نسرین ستوده آگاهی داشتند.

*نسرین ستوده و قاچاقچیان مواد مخدر

از سوی دیگر ستوده در خصوص زهرا بهرامی نیز که به جرم عضویت در گروهک تروریستی "تندر" و نگهداری مواد مخدر و همکاری با باندهای بین‌المللی مواد مخدر اعدام شد به فضا‌سازی علیه دستگاه قضایی با هدف انحراف جریان پرونده به مسیر مورد نظر خود پرداخت؛ این در حالی است که بهرامی چندین گذرنامه با اسامی مختلف از سه کشور داشت.

پس از اعدام بهرامی و جو‌سازی‌های گسترده،‌ بالأخره هلند که به دلیل برخورداری بهرامی از تابعیت آن کشور از او حمایت شدید کرده بود، اعتراف کرد که بهرامی به جرم همراه داشتن 16 کیلوگرم مواد مخدر کوکایین در یکی از فرودگاه‌های هلند بازداشت شده و به زندان منتقل شده بود و در همان مقطع فرزند بهرامی به جرم مشابه در یکی از زندان‌های هلند بوده است.

 

صراحت و جدیت نسرین ستوده در پیگیری مطالبات و طرح‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی در اقدامات معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا آنجا پیش رفت که اخیراً هیلاری کلینتون نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام تبریک به ستوده برای دریافت جایزه ساخاروف، از عدم امکان حضور او در مراسم اهدای جوایز ابراز تأسف کرده و خواستار آزادی فوری وی شد!

همچنین اهمیت مهره‌ای مانند ستوده برای طرف‌های اروپایی نیز به حدی است که پس از اعلام اهدای جایزه ساخاروف از طرف پارلمان اروپا به وی، اعضای هیئت پارلمانی اروپا نیز اعلام کردند در سفری از پیش برنامه‌ریزی شده به تهران ضمن دیدار با ستوده، دعوتنامه رسمی پارلمان اروپا برای دریافت جایزه ساخاروف را به ‌دست او برسانند که در نهایت جمهوری اسلامی ایران هیئت اروپایی را به دلیل تعیین پیش شرط (دیدار با ستوده) به کشور راه نداد.

*توده بازیگر یک بازی جدید

جالب اینکه نسرین ستوده پس از اطلاع از قصد سفر هیئت پارلمان اروپایی به ایران و نامزدی‌اش برای دریافت جایزه ساخاروف در سناریویی کاملاً سفارشی اعلام اعتصاب غذایی کرده و همسرش نیز بلافاصله و با آمادگی قبلی، معرکه تبلیغاتی مورد نظر سفارش دهندگان اعتصاب غذا را به راه انداخت و با طرح بهانه‌های واهی مانند نداشتن حق ملاقات ستوده با مادرش و نداشتن حق تماس تلفنی با خارج از زندان، به پروپاگاندا پرداخت و به طور همزمان رسانه‌های بیگانه همچون بی بی سی فارسی، صدای امریکا، رسانه‌های ضد انقلاب و جریان فتنه به باز پخش و باز تولید همان دروغ‌ها پرداختند.

این در حالی است که تاکنون دادسرا به خاطر فرزندان وی، توجه ویژه‌ای به ستوده داشته و ملاقات وی با فرزندانش را به روز‌های چهارشنبه منتقل کرده تا امکان ملاقات وی به صورت حضوری با فرزندانش فراهم شود.

*وقتی خانم مدعی، مهر مادری خود را هم فراموش می‌کند

از سوی دیگر بنا بر اعلام منابع کاملاً موثق تاکنون هیچ منعی جهت دیدار ستوده با مادرش وجود نداشته بلکه عدم ملاقات به دلیل بیماری آلزایمر و ناتوانی مادر ستوده بوده است؛ همچنین امکان تماس تلفنی نیز در حد متعارف برای ستوده مهیا بوده؛ اما ظاهراً سودای جلب توجه رسانه‌های خارجی و فراهم کردن خوراک تبلیغاتی برای این دسته از رسانه‌ها، مانعی جدی برای چهره‌ای مانند ستوده است که نیم‌نگاهی به حقایق اطراف خود داشته باشد تا بتوان ذره‌ای از صداقت را در گفتار و رفتار وی سراغ گرفت.

این خودنمایی در حدی است که موجب زیر پا گذاردن مهر مادری نسبت به فرزندانش شده و این موضوع حتی مورد اعتراض دوستان و بستگان (که از حقایق زندگی او و بی مهری نسبت به فرزندانش آگاهند) شده است.

*منافقین هم مشتری ستوده بوده‌اند

از طرف دیگر تعدادی از مرتبطین گروهک تروریستی منافقین پس از دستگیری اعتراف کرده‌‌اند که نسرین ستوده، برای آنها کلاس‌هایی تحت پوشش آموزش حقوق شهروندی برگزار می‌کرده اما در این کلاس‌ها روش‌های گریز از قانون و فریب مأمورین امنیتی و قضایی و مهارت‌های دروغگویی را به آنها تعلیم می‌داده است!!

*نقش فعال ستوده در آشوب‌های خیابانی 88

همچنین ستوده، شخصاً در برخی از اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات سال 88 نیز شرکت داشته و به تحریک جوانان برای انجام اقدامات خرابکارانه می‌پرداخته است.

اما در دوران بازداشت علی رغم حسن‌نیت مسئولان قضایی جهت مساعدت و تخفیف در مجازات نامبرده، او‌ اقدامات غیرقانونی خود را از داخل محیط زندان نیز با هدف قهرمان‌سازی و چهره کردن خود ادامه داده است.

*ادعای تجاوز در داخل زندان، ادعایی که هیچ وقت ثابت نشد

از عجیب‌ترین و شنیع‌ترین اقدامات نامبرده در زندان که نشان دهنده بی‌پروایی این عنصر ضد انقلاب در بهره‌گیری از روش‌های کثیف و ضداخلاقی است؛ مطرح کردن درخواستی از یکی از کارکنان زندان بوده و در همان جا تهدید می‌کند، در صورت عدم اجابت خواسته‌اش، ادعا خواهد کرد که قصد تجاوز به وی را داشته‌اند! و بلافاصله این تهدید را عملی کرده و آن ادعا را مطرح می‌سازد.

اما با اثبات دروغ‌گویی او از طریق دوربین‌های مدار بسته مستقر در محل، نامبرده به خواهش و التماس می‌افتد تا موضوع را فراموش کنند و از او شکایت نکنند (شکایتی که با تکرار دورغ‌گویی‌های نسرین ستوده ممکن است به طور جدی به جریان بیفتد.)

لازم به یادآوری است که این روش کثیف و ضد اخلاقی قبلاً مورد استفاده دیگر عناصر جریان فتنه و حتی بعضی از به اصطلاح مردان آنها نیز قرار گرفته بود؛ به عنوان نمونه علی اکبر موسوی خوئینی (نماینده اصلاح طلبان در مجلس ششم و همکار فعلی موساد و سیا در آمریکا) نیز در زندان ادعای مشابهی را مطرح کرده بود.

بر اساس اطلاعات کاملا موثق، مسئولان وقت زندان به منظور معاینه موضعی و اثبات دروغ گویی موسوی خوئینی وی را به پزشکی قانونی منتقل می‌کنند و این عنصر کثیف، زمانی که ملاحظه می‌کند با این معاینه رسوایی‌های قدیمی او بر ملا می‌شود؛ بلافاصله ادعای قبلی خویش را پس گرفته، عذرخواهی کرده و با گریه و التماس درخواست می‌کند موضوع معاینه منتفی شود.

*رابطه بین شیرین عبادی و ستوده چیست؟

بر همین اساس باید به این نکته نیز اشاره داشت که اعطای جوایز بین‌المللی به اصطلاح حقوق بشری به اشخاص معارض و مسئله‌دار، حربه‌ای در جهت تشویق و تهییج آنها و دعوت به ادامه فتنه‌گری همچنین در راستای حمایت‌های مالی از اپوزیسیون است و در این میان اختصاص جایزه به اشخاصی چون ستوده، با هدایت و نفوذ شیرین عبادی عروسک خیمه شب‌بازی حقوق بشری آمریکایی‌ها انجام شده است به گونه‌ای که عبادی نقش ویژه‌‌ای در برقراری ارتباط ستوده با خارج از کشور برای دریافت پرونده وکالت چهره‌های خاص توسط وی را برعهده داشته است و البته خانم ستوده از همین کانال از مواهب مالی و دلار‌ها و یورو‌های اربابان خود بهره‌مند شده است.

در مورد وضعیت و روابط خاص این دو زن و همچنین اعترافات عناصر تروریستی عضو گروهک اسرائیلی "تندر" مطالب دیگری در دست جمع آوری است که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول