اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«رودخوانی» سیار منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: محمدمهدی سیار گفت: شعرهایی را برای انتشار در کتاب جدیدی گردآوری کرده‌ام که بعد از چاپ «حق‌السکوت» سروده‌ام و نام آن را «رودخوانی» گذاشته‌ام.

«رودخوانی» سیار منتشر می‌شود

محمدمهدی سیار شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس خبر از گردآوری اشعارش برای انتشار در قالب جدیدترین کتابش داد و گفت: شعرهایی را برای انتشار در کتاب جدیدی گردآوری کرده‌ام که بعد از چاپ «حق‌السکوت» سروده‌ام.

وی افزود: این کتاب که «رودخوانی» نام دارد، مجموعه‌ای از غزل و اشعار نیمایی است چون بیشتر روی شعرهای نیمایی کار می‌کردم این مجموعه ترکیبی از این دو قالب شعری شده است.

برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در پاسخ به این سؤال که ناشر این کتاب انتخاب شده یا خیر گفت: درباره ناشر کتاب صحبتی نمی‌کنم چون قطعی نشده است. اما ان شاء الله به نمایشگاه کتاب سال آینده می‌رسد مهم این است که کتاب از نظر کیفی به سطح خوبی برسد و گزینش‌ها خوب باشند.

سیار در پاسخ به این سؤال که آیا نحوه گزینش موضوعی است یا خیر گفت: من شعرها را با رعایت معیارهای ادبی گزینش می‌کنم و تا کنون کتاب شعری موضوعی چاپ نکرده‌ام و فکر نکنم در آینده هم مجموعه اشعار موضوعی گردآوری کنم مگر اینکه اشعارم در موضوعی خاص خیلی زیاد شود.

وی افزود: اشعار این کتاب به دلیل زمان سرودنشان حال و هوایی شبیه به هم و نزدیک به هم دارند اما موضوعات آن متفاوت است.

انتهای پیام/و

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول