اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نیکشهر در مجلس خواستار شد

کاهش تعرفه برق در شهرستان نیکشهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان نیکشهر، کاهش تعرفه برق بوده که مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

کاهش تعرفه برق در شهرستان نیکشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، محمدسعید اربابی صبح امروز در دیدار با مردم بخش بنت و حضور در جلسه شورای اداری و معتمدین بخش بنت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم شهرستان نیکشهر کاهش تعرفه برق است که هزینه‌های سنگین قبض برق برای مردم مشکلاتی به وجود آورده که این موضوع در حال پیگیری هست و باید تعرفه برق نیکشهر همانند چابهار و کنارک محسوب شود.

وی همچنین خواستار احداث جاده بنت به کوچینک و اتصال به جاده ترانزیتی شد و افزود: 50 درصد کار احداث جاده ترانزیتی تا روستای کوچینک در حال انجام است و بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای 20 کیلومتر دیگر باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت فنوج و لاشار شهرستان نیکشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با احداث این محور بخش بنت از بن‌بست خارج شده و مسیر 80 کیلومتری قبلی بنت به نیکشهر با احداث مسیر جدید به 40 کیلومتر کاهش می‌یابد.

اربابی ادامه داد: همچنین احداث این محور موجب کاهش هزینه‌های سوخت و حمل و نقل آسان و جابه‌جایی کالا و مسافر می‌شود و مردم بخش بنت با 30 هزار نفر جمعیت از پیچ‌های تند و سربالایی و سراشیبی محور حادثه‌آفرین و نامناسب بنت به نیکشهر رهایی خواهند یافت.

وی با انتقاد شدید از وجود فضاهای نامناسب آموزشی در منطقه گفت: وجود بیش از 20 فضای کپری و بیش از 300 فضای نامناسب آموزشی خشتی گلی استیجاری و دوشیفته، نمونه‌ای از بی‌توجهی به مسائل آموزش بوده و خواستار اختصاص اعتبار لازم و حذف فضای نامناسب کپری در این منطقه هستیم.

نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان و بخش‌های بنت فنوج و لاشار شهرستان نیکشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار آبرسانی به روستاهای فاقد آب شد و افزود: اداره آب و فاضلاب روستایی با کمبود شدید اعتبارات مواجه است که مسئولان باید هر چه زودتر برای آبرسانی به روستاها و اختصاص اعتبار برای ناوگان آبرسانی سیار و افزایش تانکرها تلاش کنند.

اربابی بر برق‌رسانی به روستاها، روکش آسفالت محور بنت به نیکشهر، احداث خانه‌های بهداشت و اجرای طرح هادی روستایی، رسیدگی به وضعیت صدها خانوار فاقد شناسنامه، برق‌رسانی به روستاهای مهمدان و توجه جدی به راه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های عمرانی در دست اجرای بخش بنت تأکید کرد.

حذف وانت‌های باربری برای جابه‌جایی دانش‌آموزان

امام جمعه روستای دهان هم در این جلسه خواستار حذف وانت‌بار اجاره‌ای در مدارس شد.

مولوی علی ایزدپناه گفت: هنوز دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی و دبیرستان بخش بنت با وانت‌بار اجاره‌ای توسط آموزش و پرورش در گرما و سرما مانند بار جابه‌جا می‌شوند که در شأن دختران و پسران دانش‌آموز نیست و اگر حوادثی رخ بدهد و مشکلاتی به وجود آید، کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی ساخت سد بر روی رودخانه بنت را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به خشکسالی‌ها و بی‌آبی منطقه، احداث سد یکی از ضروریات است.

بخشدار بنت هم در این جلسه گفت: بخش بنت با 30 هزار نفر جمعیت یکی از محروم‌ترین بخش‌های شهرستان و استان بوده که به برکت اجرای طرح‌های عمرانی و توجه دولت، اکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

کوروش محمدی بر راه‌اندازی مجتمع‌های شبانه‌روزی در مقاطع دبیرستان دخترانه و پسرانه و راهنمایی دخترانه، احداث مجتمع آبرسانی روستاهای مهمدان، احداث راه‌های روستایی به منظور از بن‌بست خارج شدن بخش بنت و رسیدگی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی را تأکید و خواستار رفع این مشکلات شد.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول