اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

افزایش قیمت خودرو‌ها از زبان دو تن از اعضای کمیسیون صنایع

ماجرای سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان

خبرگزاری فارس: افزایش قیمت خودرو‌ها موضوعی است که امروز اعتراض شدید مردم و نمایندگان مردم را در بر داشته است به همین منظور به سراغ اعضای این کمیسیون رفتیم تا پیگیری‌های آنان را در این مورد جویا شویم.

ماجرای سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، افزایش قیمت خودرو‌ها موضوعی است که امروز اعتراض شدید مردم و نمایندگان مردم به خصوص اعضای کمیسیون صنایع مجلس را در بر داشته است به همین منظور به سراغ اعضای این کمیسیون رفتیم تا پیگیری‌های آنان را در این مورد جویا شویم.

*پیرموذن: خودرو‌ها تا سقف 50 درصد افزایش قیمت داشته‌اند/اگر مشکل حل نشود غضنفری را استیضاح می‌کنیم

کمال‌الدین پیر‌مؤذن نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: افزایش قیمت خودرو و افزایش افسار گسیخته این صنعت سبب نارضایتی‌هایی در میان مردم شده است به همین دلیل ما دست اندر کاران صنعت خودروی کشور را طی جلساتی به کمیسیون صنایع مجلس کشاندیم.

وی افزود: نجم‌الدین مدیر عامل ایران خودرو و غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت دو تن از مسئولانی بودند که در آخرین جلسه کمیسیون برای بررسی و علل افزایش قیمت خودرو به کمیسیون صنایع آمدند اما وقتی علل این افزایش قیمت را از آنها جویا شدیم آنان بهانه تراشی کردند.

پیر مؤذن تصریح کرد: مدیرعامل ایران خودرو گفت که ما طبق تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان تا سقف 20 درصد می‌توانیم افزایش قیمت داشته باشیم اما ما به وی گفتیم که شما در برخی محصولات‌تان بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته‌اید.

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه اگر موضوع افزایش قیمت خودرو پایین نیاید قطعا از اختیارات قانونی خود مانند استیضاح و سؤال استفاده خواهیم کرد، گفت که خودروسازان پول‌هایی را در اختیار داشتند که به جای سرمایه‌گذاری سهام‌گذاری کردند و خودرو را امروز به این وضع کشاندند.

*نعمتی: سهام‌گذاری به جای سرمایه گذاری خودرو را به این روز انداخت/تحقیق و تفحص از ایران خودرو

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون صنایع مجلس هم در اظهار نظری گفت که هنگامی که نجم‌الدین مدیرعامل ایران خوردو برای پاسخ در مورد افزایش قیمت خوردو به کمیسیون آمد به وی گفتم که شما 2 سال پیش ادعا می‌کردید که ما در تولید خودرو به خودکفایی رسیده ایم پس آن همه ادعا چه شد؟

وی تاکید کرد که قیمت خودروهایی همچون 206 معمولی از 14 میلیون‌تومان به 22 میلیون تومان افزایش داشته و قیمت دیگر خودروها نیز تا سقف 40 تا 50 درصد دچار افزایش قیمت شده اند.

عضو کمیسوین صنایع مجلس با بیان اینکه شرکت ایران خودرو 1000 میلیارد تومان به قطعات‌سازان بدهکار است گفت: وقتی این بدهکاری را از مدیرعامل ایران خودرو جویا شدیم وی اذعان داشت که بدهی‌های ما 3 ماهه است و شرکت قطعات سازی سینا همدان و سبزوار از شرکت‌های خودمان هستند.

نعمتی معتقد است که شرکت‌های خودرو‌ساز کشور بی‌برنامه هستند و این افزایش قیمت علی‌رغم «ادعاهای مدیر عامل ایران خودرو که تحریم‌ها در افزایش قیمت نقش داشته»، فشارهای اقتصادی غرب بی تاثیر بوده و 70 درصد این افزایش قیمت در صنعت خودرو به دلیل سوء مدیریت است.

نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس به درخواست ایران خودرو از دولت برای وام 1000میلیارد‌تومانی اشاره و تصریح کرد: ایران خودرو بهتر است ابتدا تکلیف سهام‌گذاری خود در بانک پارسیان را مشخص کند چرا که به نظر ما تمام مشکلات خودرو به دلیل این سهام‌گذاری است.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان اگر بخواهند به جای حل مشکل قیمت خودرو نمایندگان را توجیه کنند تحقیق و تفحص از ایران خودرو را به طور جد پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول