اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریدون‌شهر خبر داد

تولید سالانه بیش از 600 تن عسل طبیعی در فریدون‌شهر

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدون‌شهر گفت: سالانه بیش از 600 تن تولید عسل در شهرستان فریدون‌شهر توسط زنبورستان‌های شهرستان و نیز زنبورستان‌های مهاجر تولید می‌شود.

تولید سالانه بیش از 600 تن عسل طبیعی در فریدون‌شهر

مهدی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تنوع گیاهی موجود در مراتع و کشتزارهای شهرستان فریدون‌شهر اظهار کرد: کشتزارهای این شهرستان عاملی مناسب برای رشد و تکثیر زنبورعسل و تولید محصولات مرتبط در فصول بهار و تابستان است.

وی با تاکید به خاصیت دارویی عسل‌های این شهرستان افزود: آویشن، زرین‌گیاه، عسل پونه، بابونه، عسل خارشتری و عسل کنار که از دهستان‌ها و کوه‌های پشتکوه گرفته‌ می‌شود از مهم‌ترین این عسل‌ها است.

فرماندار فریدون‌شهر آمار کلنی‌های بومی زنبور عسل شهرستان را بالغ بر16 هزار کلنی دانست و تصریح کرد: 15 هزار کلنی مدرن و یک هزار کلنی به صورت بومی(کندوهای تنه درختی) خاص شهرستان و در دهستان پشتکوه فریدون‌شهر وجود دارد.

وی همچنین اضافه کرد: آمار کلونی‌های مهاجر به این شهرستان 25 هزار و 78 کلونی است.

سلیمی تصریح کرد: علاوه بر حضور زنبورداران شهرستان در فصول بهار و تابستان همه ساله تعداد زیادی از زنبورداران از نقاط مختلف استان و کشور به منظور پرورش زنبور عسل و تولید عسل، کلنی‌های خود را به این شهرستان کوچ داده و مقدار قابل توجهی عسل تولید می‌کنند.

وی گفت: بر اساس برآورد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ظرفیت زنبورپذیری شهرستان فریدون‌شهر حدود 600 هزار کلنی زنبورعسل است که برخی از سال‌ها آمار زنبورستان‌های مهاجر و زنبورستان‌های شهرستان به رقمی بالاتر از این می‌رسد.

فرماندار فریدون‌شهر اضافه کرد: میزان تولید عسل شهرستان بالغ بر 600 تن در سال بوده که حدود 160 تن آن مربوط به شهرستان و بقیه متعلق به زنبورستان‌های مهاجر است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول