اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش «کلرادو» برای قانونی کردن ماریجوانا در روز انتخابات آمریکا

خبرگزاری فارس: درست چند ساعت به آغاز انتخابات آمریکا، ایالت سرنوشت‌ساز «کلرادو» در صدد است تا اصلاحیه ۶۴ که ماریجوانا را همچون الکل و سیگار قانونی می‌کند را به تصویب برساند.

تلاش «کلرادو» برای قانونی کردن ماریجوانا در روز انتخابات آمریکا

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست، درست چند ساعت قبل از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حامیان قانونی‌ شدن مصرف ماریجوانا در ایالت «کلرادو» خبرهای خوبی از موسسه نظرسنجی «پابلیک پالیسی» (PPP) دریافت کردند مبنی بر آنکه 52 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی از «اصلاحیه 64» حمایت می‌کنند، که این اصلاحیه یک اقدام رأی‌گیری در جهت قانونی‌کردن ماریجوانا همچون الکل است.

طبق این نظرسنجی، 52 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی در ایالت کلرادو از اصلاحیه 64 حمایت کردند و 44 درصد از رأی‌دهندگان مخالف این اقدام بودند و به همین ترتیب این ایالت فردا برای قانونی کردن ماریجوانا آماده می‌شود.

بر اساس نظرسنجی پابلیک پالیسی، از یکهزار و 96 رأی‌دهنده ایالت کلرادو، 56 درصد به طور کلی از قانونی شدن ماریجوانا حمایت کردند و 39 درصد اعلام کردند که این ماده مخدر همچنان باید غیرقانونی اعلام شود.

رأی‌دهندگان ایالت کلرادو، اورگان و واشنگتن همگی در حال بررسی اقداماتی هستند که به طور کارآمدی به ممنوعیت ماریجوانا در ایالات مذکور پایان دهد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، اگر طبق اصلاحیه 64، ماریجوانا در ایالت کلرادو آزاد شود، همچون الکل و تنباکو مشمول قانون مالیات می‌شود به طوریکه مقامات این ایالت و دولت‌های محلی می‌توانند فروش مقادیر اندک ماریجوانا به افراد بالای 21 سال را کنترل کنند و برای آن مالیات قرار دهند.

تحلیگران می‌گویند که درآمد مالیاتی ناشی از فروش ماریجوانا در ایالت کلرادو می‌تواند بالغ از 5 میلیون تا 22 میلیون دلار در سال باشد.

مسئله نامعلوم کنونی این است که آیا دولت فدرال اجازه قانونی شدن بازار ماریجوانا را می‌دهد یا خیر.

حمایت گسترده رأی‌دهندگان کلرادو از قانونی شدن ماریجوانا در کلرادو در شرایطی است که در گزارشی که روز یکشنبه هفته جاری در «ان‌بی‌سی نیوز» منتشر شد، مشاور سابق  «باراک اوباما» در امور مربوط به مواد مخدر اعلام کرد که اگر لایحه ماریجوانا به تصویب برسد، جنگی بین دولت فدرال و ایالاتی که این لایحه را تصویب می کنند به وجود خواهد آمد زیرا وقتی این ایالات تلاش به اجرایی کردن این قوانین کنند، دولت فدرال تلاش می‌کند تا از اجرایی شدن آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول