اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌اردبیل مطرح کرد

جذب 47 پزشک متخصص/راه‌اندازی دانشکده داروسازی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در نیمه اول امسال با صدور مجوزهای لازم 47 پزشک متخصص را برای این استان جذب کرده و به شهرستان‌ها اعزام شدند.

جذب 47 پزشک متخصص/راه‌اندازی دانشکده داروسازی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت در استانداری اردبیل اظهار داشت: در کنار جذب این تعداد پزشک مورد نیاز متخصص برای اجرای موفق طرح پزشک خانواده 28 پزشک عمومی را نیز جذب کردیم و در بین مراکز بهداشتی و درمانی روستایی توزیع کردیم.

وی همچنین از جذب 10 دندانپزشک به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این پزشکان در حوزه دهان و دندان، لثه، ریشه و پزشکی دندان اطفال جذب شدند که امیدواریم حضور این داندان‌پزشکان متخصص سبب ارتقای سلامتی جامعه شود.

جذب دانشجو از بهمن ماه برای دانشکده داروسازی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود از فعالیت دانشکده داروسازی استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: از بهمن ماه دانشکده داروسازی اردبیل اقدام به جذب دانشجو می‌کند که امیدواریم با فعال شدن این دانشکده زمینه تربیت دانشجویان نخبه فراهم آید.

وی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه آموزش عالی سلامت در مشگین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: در این مرکز آموزش عالی دانشجویان در رشته‌های فوریت‌های پزشکی و پرستاری از بهمن ماه پذیرفته شده و جذب می‌شوند که بیشتر دانشجویان پذیرفته شده بومی می‌باشد.

اردبیلی‌ها با مراجعه به مطب‌ها پزشک خانواده خود را تعیین کنند

پورفرضی در ادامه سخنان خود از اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح پزشک خانواده خبر داد و بیان کرد: ما در چند ماه گذشته با هدف بالا بردن آگاهی‌های مردم مصاحبه‌های مختلفی را در زمینه اجرای مناسب این طرح از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها تولید و پخش کردیم تا سطح آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد.

وی ادامه داد: ما در برخی از شهرستان‌ها با ارسال پیامک سعی کردیم مردم را از اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده آگاه کنیم و در اردبیل نیز به مدت سه روز شاهد مراجعه پزشکان برای عقد قرارداد بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل قائم مقام وزیر بهداشت یادآور شد: مردم نیز به صورت آنلاین یا حضوری می‌توانند با مراجعه به مراکز تعیین شده پزشک خانواده خود را تعیین کنند.

پورفرضی گفت: ‌در سه شهرستان خلخال، گرمی و مشگین‌شهر طرح پزشک خانواده آغاز شده و 60 درصد ثبت‌نام‌ها نیز از سوی مردم برای انتخاب پزشک خانواده انجام شده است.

وی علت اجرایی نشدن طرح را به صورت عملیاتی ارسال دستورالعمل ستاد کشوری برای تأیید نهایی چک لیست‌ها اعلام کرد و افزود: قرار است ستاد کشوری چک لیست‌ها را برای ما ارسال کند تا بعد از تأیید آنها ما بتوانیم قراردادمان را با پزشکان منعقد کنیم.

پورفرضی مشکل دیگر را تأمین نشدن اعتبار و کمبود منابع اعتباری در تعامل وزارت بهداشت با سازمان‌های بیمه‌گر اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم به زودی مجوزهای لازم برای اجرایی شدن این طرح ارایه شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت در مراحل ثبت‌نام و انتخاب پزشک خانواده استان اردبیل در جایگاه ششم قرار دارد به طوری که ما در ماه‌های گذشته سعی کردیم زیرساخت‌ها و زمینه لازم برای این کار را فراهم آوریم.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول