اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تنش‏ها نباید به جامعه کشیده شود/ برخورد مسئولان حالت عصبیت نگیرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنش‏ها نباید به جامعه کشانده شود، گفت: برخورد مسئولان در مواجهه با بحران‏های مختلف نباید حالت عصبیت به خود بگیرد.

تنش‏ها نباید به جامعه کشیده شود/ برخورد مسئولان حالت عصبیت نگیرد

علی‏رضا خسروی امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان درباره نامه‏نگاری‏های اخیر مسئولان قوا و اثراتی که در جامعه داشت، اظهار داشت: نامه‏نگاری‏ها در شرایط فعلی، خوراک مطلوبی را برای بیگانگان مهیا می‏سازد.

وی تصریح کرد: مسئولان عالی کشور با پرداختن به چنین موضوعاتی در حقیقت خوراک تبلیغاتی خوبی به دست دشمنان انقلاب و نظام اسلامی می‏دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: غربی‏ها به طور مستمر در حال رصد مسائل مختلف داخل کشورمان هستند و نتایج تحریم‏های مختلفی که علیه ایران اسلامی اعمال شده است، را در عملکردهای دیگر مسئولان و مردم می‏بینند.

خسروی اضافه کرد: در این باب باید بیماری را در نظر بگیرید که یک ‏سری فشارها بر او وارد می‏آید و سپس از جنبه‏های مختلف وی را مورد بررسی قرار می‏دهند که فشارها بر روی او چه تاثیری گذاشته است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب نیز مسائل مختلف را با این قبیل اقدامات آزمایش می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اثرات مختلف بحران اقتصادی که از سوی غرب در ایران به وجود آمده است، به طور دائم از سوی دشمنان کشورمان مورد بررسی و رصد قرار می‏گیرد.

خسروی ادامه داد: اگر بی‏خیال و بدون توجه به مشکلات سعی کنیم تا فقط مشکل اصلی به وجود آمده را برطرف سازیم، این یک نوع برخورد است ولی اگر اقدامات ما حالت عصبیت و خلاف منطق به خود بگیرد و هدف اصلی را به وادی‏های دیگر بکشاند، غربی‏ها این مسائل را اثرات مثبت تحریم‏های خود می‏بینند.

وی تصریح کرد: در کل این قبیل نامه‏نگاری‏ها را نمی‏پسندم و اگر قرار است تمرینی برای دموکراسی اتفاق بیفتد که برخی از دوستان نظرشان این است، باید از پایین به بالا باشد؛ نه اینکه مسائل را از بالا به پایین بخواهیم مورد چنین اقدامی قرار دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بازار مشکلی دارد، باید بتواند حرف خود را بزند و مکان مشخصی برای بیان اعتراض بازاریان همچون یک بوستان پیش‏بینی شود تا آنها بتوانند در این نقطه گرد هم آیند و مسائل و خواسته‏های منطقی خود را به شکل درستی بیان کنند.

خسروی گفت: اگر صنف معلمان یا کارگران و یا... حرفی دارند، باید در محلی گرد هم آیند و مسائلشان را مطرح و بتوانند تمرین دموکراسی کنند و باید چنین فضایی ایجاد شود که مسائل از پایین به بالا مطرح شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی که زیرساخت‏ها فراهم است، وقتی در تراز مسئولان ارشد مسائلی رخ دهد، در مردم این آمادگی ایجاد شده است که اگر مشکلی در حد مسئولان ارشد کشور رخ داد و قوه‏ای با قوه دیگر نامه‏نگاری کرد و مشکلات را نوشت، چندان اتفاق خاصی نیفتاده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این حالت، مسئولی مشکلات را می‏نویسد و سپس حقوق‏دانان و متخصصان متخلف درباره آن بررسی‏های لازم را انجام داده و اعمال نظر می‏کنند و در نهایت نظرات گفته و اعلام می‏شود و مردم نیز بهتر درباره امور مختلف آگاهی پیدا کرده و قضاوت می‏کنند.

خسروی گفت: اما اگر قرار باشد از بالا به پایین این تمرین به اشتباه انجام شود و البته همه شاید نیت خیری در این موضوع داشته باشند و مشکل خاصی را احساس نکنند، اما ظاهر قضیه نشان می‏دهد که این تنش به جامعه کشیده می‏شود و در مسائل مختلف در بخش‏های دیگر اثر می‏گذارد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول