اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بدون حضور نویسنده

ترجمه «خورشید عدالت» محمدرضا حکیمی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم رونمایی کتاب «خورشید عدالت» ترجمه شانزده‌زبانه نامه محمدرضا حکیمی به «فیدل کاسترو» این هفته در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

ترجمه «خورشید عدالت» محمدرضا حکیمی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم رونمایی کتاب «خورشید عدالت» ترجمه شانزده‌زبانه نامه محمدرضا حکیمی با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه و برج میلاد تهران، روز دوشنبه 22 آبان ماه از ساعت 14 تا 16 در گنبد آسمان برج میلاد برگزار می‌شود.

در این مراسم، منصور اعتصامی قائم مقام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رئیس بنیاد نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام بهمن اکبری رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی و فرزاد هوشیار مدیر عامل برج میلاد حضور خواهند داشت.

استاد حکیمی، در این نامه درخشان و ماندگار خطاب به شخصیت آزاده و انقلابی، «فیدل کاسترو» رئیس جمهوری سابق کوبا، اندیشه آرمانی انسان معاصر را در قالب آموزه‌های دینی و کلام امام علی(ع) در مقایسه با الگوی مورد نیاز بشر، یعنی عدالت تبیین می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، محمدرضا حکیمی در سال 1314 در مشهد زاده شد. پدرش مرحوم حاج عبدالوهاب حکیمی از متشرعان و محترمین بازار مشهد بود.

محمدرضا در سال 1320 ابتدا راهی مکتب و سپس مدرسه شد و در سال 1326 در حوزه علمیه خراسان تحصیلات خود را آغاز کرد و بیست سال به علم اندوزی و خودسازی پرداخت.

وی طی این مدت به فراگیری دروس مقدمات و سطح و بعد از آن به درس خارج پرداخت و در کنار آن سالیان درازی به تحصیل فلسفه و کلام، همت گماشت و ادبیات عرب را نزد شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری فرا گرفت.

حکیمی همچنین از محضر استادانی همچون آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی و آیت‌الله میرزا احمد مدرس یزدی بهره‌ برد، و جهت فراگیری نجوم، تقویم و برخی علوم دیگر به محضر استادانی چون حاج شیخ اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی خان مخیری شتافت.

محمدرضا حکیمی در سال 1348، اجازه اجتهاد را از شیخ آقابزرگ تهرانی دریافت کرد. حکیمی که خود از «مرزبانان حماسه جاوید» است، در طول چند دهه نسل معاصر را با عمق اندیشه و گستردگی آثار مردان با فضیلت آشنا کرده و با نگارش ده‌ها کتاب مخاطبان خود را به سرچشمه زلال وحی نزدیک کرده است.

بعثت، عید غدیر، عاشورا، مهدی، خورشدی مغرب، کلام جاودانه، قیام جاودانه، الحیاة (دایرة المعارف بزرگ اسلامی)، مکتب تفکیک، فریاد روزها، جهش‌ها، بیدارگران اقالیم قبله، امام در عینیت جامعه، هویت صنفی روحانی، حماسه غدیر، ادبیات و تعهد در اسلام، دانش مسلمین، حماسه مرزبانان جاوید و الهیات الهی و الهیات بشری از جمله آثار مکتوب حکیمی است.

وی هم‌اکنون جزو بزرگترین اساتید مکتب تفکیک به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول