اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قم:

اصلاح قوانین سودی برای مدیریت شهری نداشته است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تاکنون سودی از بازنگری قوانین عاید مدیریت شهری نشده است زیرا قوانین جدید دست مدیران را بیشتر بسته است.

اصلاح قوانین سودی برای مدیریت شهری نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر در یازدهمین نشست شورای معاونین برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و پنجاه و دومین نشست شورای راهبردی سازمان‌های فناوری اطلاعات کلانشهرهای کشور که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: ایشان در آخرین لحظات زندگی پربرکت خویش در وصیت به امام حسن(ع) می‌فرمایند «شما را به تقوای الهی وصیت می‌کنم و نظم در امور» و این نظم هیچ‌گاه به وجود نخواهد آمد مگر اینکه تدبیر و برنامه‌ریزی وجود داشته باشد.

وی افزود: همه ما باید این سخن حضرت علی(ع) را آویزه گوش خود کنیم زیرا بدون برنامه‌ریزی، نظم و ترتیب در کارها به وجود نمی‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه تنوع مسئولیت‌ها در شهرداری‌ها نیاز به برنامه‌ریزی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند، گفت: به رغم شعارهای داده شده، باور جدی به مردم وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: شوراها در دولت اصلاحات بر سر کار آمدند و مقام معظم رهبری نیز حمایت لازم را از این امر داشت اما آنچه در شعارها گفته شد در عرصه عمل وارد نشد.

آتش‌زر با بیان اینکه برخی از مسئولان و نهادها چندان مایل نیستند امور را به مردم واگذار کنند گفت: این در حالی است که بدون حضور مردم هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد و سابقه این امر در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به خوبی دیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازنگری قوانین و اصلاح ساختارها بیان داشت: واقعیت این است که تاکنون سودی از بازنگری قوانین عاید مدیریت شهری نشده است زیرا قوانین جدید دست مدیران را بیشتر بسته است.

وی ادامه داد: قانون شهرداری‌ها که بیش از 60 سال پیش مصوب شده توسط کارشناسانی بوده که هیچ تخصصی در مدیریت شهری نداشته‌اند و امروز هم آنچه مورد نیاز است تصویب نمی‌شود.

آتش‌زر با تاکید بر دقت در بازنگری قوانین در مجلس گفت: لایحه تجمیع عوارض از جمله مواردی است که هیچ سودی عاید مدیران شهری نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هماهنگی خوبی میان شورای شهر و استانداری قم وجود دارد اما امروز یکی از مشکلات عمده ما بحث دریافت عوارض است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از قوانین فعلی ابراز کرد: معمولاً برنامه‌ریزی در حوزه فنی و عمرانی و خدمات شهری دیده می‌شود در حالی که این امر باید دارای رویکرد اجتماعی و فرهنگی باشد.

آتش‌زر با بیان اینکه تغییر فرهنگ بدون بهره‌گیری از برنامه‌ریزی اجتماعی امکان‌پذیر نیست گفت: بعضی از فرهنگ‌های خوب ایرانیان در گذشته امروز از بین رفته در حالی که استفاده از مردم به ویژه کودکان و نوجوانان در برخی امور خدمات شهری به عنوان یک هنجار مثبت ترویج می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شرایط حساس کشور افزود: امروز ما وارد یک جنگ تمام عیار در منطقه شده‌ایم و دشمنان نیز از تمام اهرم‌های خود استفاده می‌کنند که آخرین آن‌ها فشارهای اقتصادی است.

وی عنوان داشت: دولت‌ها و ملت‌های هوشیار می‌توانند از این شرایط استفاده کرده و تا سال‌ها رفاه و آسایش را برای خود تضمین کنند که این امر با حمایت مردمی و تدبیر مدیریتی محقق می‌شود.

آتش‌زر با بیان اینکه چالش موجود میان جمهوری اسلامی و نظام سلطه با حمایت مردمی و برنامه‌ریزی صحیح به نفع ملت ایران تمام خواهد شد خاطر نشان کرد: همه مسئولان در هر مقام و مرتبه‌ای که هستند باید تکلیف خود را شناخته و در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور گام بردارند.

انتهای پیام/78004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول