اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

هدف توزیع‌کنندگان مواد مخدر گرایش جوانان به مواد صنعتی است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به معنی‌دار بودن کاهش و افزایش قیمت انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هدف توزیع‌کنندگان گرایش جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی است.

هدف توزیع‌کنندگان مواد مخدر گرایش جوانان به مواد صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آراض ضیایی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از تحویل داده شدن پارکینگ سرپوشیده به دبیرخانه شورا خبر داد و اظهار داشت: اموال منقول توقیف شده از قاچاقچیان در آن محل نگهداری می‌شود.

وی به مصوبات جلسه‌های گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اشاره و تصریح کرد: اشتغال، بیمه و مسکن مهر بهبودیافتگان در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از وجود دو طرح در اداره کل زندان‌ها و همچنین اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی برای بهبودیافتگان خبر داد و گفت: اگر طرح کشاورزی سلطانیه هم راه‌اندازی شود، بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی به اجرای طرح حرفه‌آموزی بهبودیافتگان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای هم اشاره کرد و افزود: این سازمان اقدامات مطلوبی در این رابطه انجام داده است ولی کارآموزان در بخش اشتغال مشکلاتی دارند.

ضیایی از تحویل گرفتن محلی در هارون‌آباد طارم برای پیگیری درمان بهبودیافتگان خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده احداث این محل در اولویت‌های سال جاری قرار گرفته است.

وی به معنی‌دار بودن کاهش و افزایش قیمت مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هدف توزیع‌کنندگان گرایش جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان تصریح کرد: افرادی که به سمت مواد صنعتی گرایش پیدا می‌کنند، معمولا عقب گرد ندارند و خلاصی مواد صنعتی بسیار مشکل‌تر از مواد سنتی است.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی ارائه شده توسط ارگان‌ها تاکید کرد: ارگان‌ها باید مخاطبان خود را شناسایی و منطبق با نیازهای آنها برنامه ارائه دهند.

ضیایی از صفر بودن آمار مصادره اموال قاچاقچیان در استان زنجان خبر داد و گفت: مصادره اموال یکی از راه‌های ضربه‌زدن به باندهای قاچاق مواد مخدر است که در استان زنجان عملی نشده است در حالیکه این کار در همه استان‌ها انجام می‌شود.

وی به ابلاغ سند جامع پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: برای برش استانی این سند تاکنون اقدامی انجام نشده است.

*لزوم حساس شدن جامعه برای مبارزه با مواد مخدر

کارشناس فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در این جلسه به 7 هزار و 600 شهید مبارز با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر نیاز به حساسیت همه‌جانبه دارد.

یوسف بیانلو تاکید کرد: با وجود همه اقدامات انجام شده، برنامه جامعی برای مقابله با مواد مخدر وجود ندارد.

وی بر لزوم تهیه برش استانی نحوه مبارزه به مواد مخدر تاکید کرد و افزود: برآوردها از وجود بیش از 31 هزار معتاد در سطح استان زنجان است.

کارشناس فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نرخ شیوع مواد مخدر را در استان زنجان سه درصد اعلام کرد و گفت: تعداد افراد زیرپوشش در مراکز درمانی برای ترک اعتیاد بیش از 22 هزار نفر است.

وی از ارائه برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از اعتیاد خبر داد و خاطرنشان کرد: در حدود 196 هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

بیانلو به برگزاری شش جلسه مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اشاره کرد و گفت: 23 جلسه هم در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی تعداد معتادان پرخطر استان زنجان را 600 نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس آمار مراکز درمانی تریاک، شیشه، هروئین و کراک بیشترین مواد مخدر مورد مصرف در استان زنجان هستند.

انتهای پیام/73004/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول