اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قوه قضائیه:

اسلام ولایی به برکت خون سیدالشهدا است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی قوه قضائیه امام (ره) را پرورش یافته مکتب حسینی (ع) دانست و گفت: اسلام ولایی به برکت خون سیدالشهدا (ع) است.

اسلام ولایی به برکت خون سیدالشهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر سیدالشهدا (ع) را مظهر تمام خوبی‌ها دانست و اظهار کرد: مردم با گفتار امام حسین (ع) آشنا هستند و نظر بعضی از افراد که درباره قیام امام حسین(ع) بیان شده، مستند نیست و دلیل دنیوی دارد.

وی به گریستن برای امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: گریه نشانه محبت بوده و امام حسین (ع) کشتی نجات بشریت است.

صادقی در ادامه با اشاره به تفکر مسیحی درباره امام حسین (ع)، تصریح کرد: مسیحیان معتقدند بشر به صورت ذاتی گناهکار است و پاک نمی‌شود و خداوند از جنس خود موجودی را به زمین می‌فرستد تا شبیه بشر شده و با محبت آن بشر نجات پیدا کند.

به گفته معاون فرهنگی قوه قضائیه مسیحیان معتقدند عیسی دو جنس خدایی و بشری دارد در صورتی که این تفکر اشتباه است.

*امام حسین (ع) قصد حکومت نداشت

وی با بیان اینکه بعضی از افراد نظریه حکومت را یکی از موارد قیام امام حسین (ع) مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سخنان امام حسین (ع) به حکومت کردن اشاره نشده و این امام بزرگوار قصد حکومت نداشتند.

صادقی اضافه کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح امت جدش، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم و فساد و دنیاطلبی قیام کرد.

این مسئول اقامه حق و از بین بردن باطل را از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: هر حرکتی که در مسیر احقاق حق باشد در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: عاشورا محدود و متوقف نشده و هر روز می‌توانیم در عاشورا زندگی کنیم و عمل عاشورایی انجام دهیم.

معاون قوه قضائیه اسلام ولایی در جامعه را به برکت خون سیدالشهدا (ع) دانست و ابراز کرد: امام خمینی (ره) پرورش یافته مکتب حسینی (ع) است و بدون تجهیزات و با قدرت ایمان و حمایت مردمی توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی برساند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه روح اخلاق در عاشورا موج می‌زند، بیان کرد: عاشورا صحنه محبت، مظلومیت، صفا، فداکاری و ایثار است.

انتهای پیام/84001/صا/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول