اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسیج و مقاومت مستلزم یکدیگرند / فلسطین، تفکر بسیجی و الهام گرفته از عاشورا

خبرگزاری فارس: مقاومت اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس برگرفته از تفکر بسیجی و الهام از حادثه عاشورای حسینی است.

بسیج و مقاومت مستلزم یکدیگرند / فلسطین، تفکر بسیجی و الهام گرفته از عاشورا

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، تقارن دهه نخست محرم‌الحرام با هفته بسیج و اقدام ضدانسانی رژیم صهیونیستی در مقابل مظلومان زمان، خبرنگار فارس را بر‌آن داشت تا موضوع  فلسطین، بسیج و عاشورا را در قبال ظلم گزارش کند.

رِژیم غاصب صهیونیستی در چند روز گذشته با اعلام جنگ بر ضد نوار غزه که نام آن را ستون ابرها نهاد و با پرنده‌های مرگ و کلاغ‌های آسمان خود، باریکه سرفراز فلسطین را مورد حمله قرار داد، تعداد بسیاری از غیر نظامیان که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند به شهادت رساند.

مسئولان حماس در مورد آغاز این عملیات به ویژه در پی کشته شدن معاون کل گردان‌های القسام عنوان کردند: اسرائیل باب‌های جهنم را به روی خود گشوده است.

تفکر، تعقل و راهبرد یکی از نخستین ابواب تصمیم‌گیری آنی و ثانی است، بسیجیان ایران در هشت سال دفاع مقدس به واسطه تدابیر بلند، تغذیه معنوی و خواست جمعی توانستند گذرگاه ابتدایی اوایل انقلاب را با سربلندی طی کرده و در ادامه طریق موفق باشند.

الگوی جمهوری اسلامی ایران و بسیج اقشار، نقش حائز اهمیتی در موفقیت‌های روحی و تاکتیکی مبارزان فلسطینی خواهد داشت.

بسیج و مقاومت لازم و ملزوم یکدیگرند

نماینده مردم سیستان‌‌و‌بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، بسیج را یک حرکت عمومی مردمی با حضور در همه صحنه‌ها دانست و گفت: بسیج به معنای حضور و آماده خدمت در هر جا و مکانی که امت و کشور نیاز به خدمت دارد، می‌باشد.

مولوی‌نذیر احمدسلامی درباره رابطه مقاومت با بسیج، تصریح کرد: بسیج به معنای جهش و حرکت بوده و تا زمانی که مقاومت نباشد، جهش یا بسیج صورت نگرفته زیر‌ا که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی جهش و مقاومت را مستلزم هم دانست و عنوان کرد: اگر یک جهش موقت و آنی برای چند روز و ساعت باشد، این به معنای واقعی بسیج و جهش نبوده و در مجموع جهش و مقاومت مستلزم یکدیگر هستند.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تهران در مورد همسویی بسیج و مقاومت مردم غزه، بیان کرد: غزه‌ و فلسطین از چندی قبل یک انتفاضه آغاز کرده و به طور کلی یک جهش و حرکت عمومی را برای دفاع از خود و نابودی دشمن غاصب بسیج کرده است، بسیج هم یک حرکت‌ عمومی برای آمادگی به هر نیازی که کشور به آن نیازمند باشد بوده، بنابر‌این تقارن بسیج و مقاومت و دنبال کردن یک هدف توسط هر دو، نقطه اشتراک‌ آنهاست.

نماینده مردم سیستان‌‌و‌بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، دو نهضت بسیج و انتفاضه را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و افزود: می‌شود هر دو نهضت بسیج و انتفاضه از تجربیات یکدیگر به منظور حرکت سریع و مؤثر در راستای اهداف خود استفاده کنند.

فلسطین مصمم برای مقاومت است

وی فلسطین را مصمم برای مقاومت دانست و اظهار داشت: مقاومت اسلامی به طور مسلم با تصمیم قبلی و مصمم‌تر در شرایط کنونی برای اینکه هیچ وقت تسلیم این حرکت‌های ددمنشانه رژیم غاصب نشود و اگر به مقاومت خود ادامه دهد آثار شکست اسرائیل از همین الآن مشخص است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تحرکات رژیم غاصب را بهانه‌ای برای آتش‌بس دانست و اضافه کرد: الآن اسرائیل در حال دست‌ و‌ پا زدن بوده و به تحرکات خود افزوده تا آتش‌بس اعلام شود، زیرا که می‌داند اگر جنگ زمینی رخ دهد و موشک‌اندازی جبهه انتفاضه ادامه یابد، مردم رژیم اشغالگر به دلیل اینکه اعتقادی به خدا و معاد ندارند به مشکل اساسی بر خواهند خورد.

مولوی‌ سلامی در ادامه با خاطرنشان کردن اینکه اگر مقاومت، به مقاومت خود ادامه داده و مسلمانان به خصوص کشور‌های عربی که وظیفه اول آنها و مسئولیت‌ها متوجه‌ آنها‌ست به وظیفه خود عمل کنند، ضمن ظاهر شدن آثار پیروزی مردم نوار غزه، رژیم غاصب به اهداف خود نخواهد رسید.

وی حرکت ددمنشانه چند روز اخیر رژیم‌ غاصب صهیونیست را ندایی برای غیرت امت اسلامی دانست و اذعان کرد: این ندایی است برای غیرت امت اسلامی که رژیم اشغالگر بداند میزان غیرت امت اسلامی چقدر است؟ اگر نظام غیرت اسلامی به وظیفه خود عمل کرده و با تمام توان خود به مردم غزه کمک کنند به این معنا که اگر روابط سیاسی و تجاری خود با رژیم اشغالگر را قطع کنند آنها را به زانو در خواهند‌ آورد.

نماینده مردم سیستان‌‌و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر در منطقه پشتیبانانی برای اسرائیل هستند یعنی استکبار پشتیبان آنها است، کشور‌های اسلامی باید علاوه بر قطع روابط با اسرائیل، صدور نفت را به کشور‌های طرفدار رژیم اشغالگر قدس قطع کنند تا ضمن به زانو در‌آمدن، غیرت اسلامی را نشان دهند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نقش وحدت در حمایت از غزه اشاره کرد و این آموزه اسلامی را مورد نیاز امت اسلامی دانست و بیان کرد: وحدت آموزه اسلامی و رهنمودی که هم قرآن به آن تأکید داشته و هم مورد تأکید پیامبر اسلام (ص) و ائمه در احادیث‌شان می‌باشد، در شرایط فعلی که استکبار با تمام توان و حربه و حیله در حال هجمه وارد کردن به امت اسلامی و منافع این امت است، حفظ وحدت و تقویت آن از هر زمان دیگری، ضروری‌تر است.

مولوی سلامی ادامه داد: امت اسلامی باید وحدت خود را حفظ کرده و با اتحاد و انسجام مؤثر در زمینه حفاظت و رعایت مصلحت امت اسلامی فلسطین حرکت کرده و بیندیشند.

کشور‌های مسلمان در تدبیر سیاست بازی اسرائیل گرفتار‌ هستند

مدیرکل فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی سیستان‌‌و بلوچستان در مورد نقش کشور‌های اسلامی در موضوع غزه،‌ گفت: اساساً موضوع غزه‌ و به طور اعم موضوع فلسطین بدون ایفای نقش کشور‌های اسلامی به نتیجه‌ای نخواهد رسید، کشور‌های اسلامی باید اتفاق عمل را در موضوع غزه‌ داشته‌ و حرف اول را در این موضوع بزنند.

حجت‌الاسلام‌ عباس دانشی به محقق نشدن وظیفه اساسی مسلمانان در قبال فلسطین اشاره کرد و افزود: متأسفانه تعدادی از کشور‌های مسلمان به‌ لحاظ انجام ندادن وظیفه تاریخی در قبال فلسطین و غزه در تدبیر و سیاست‌بازی اسرائیل و استکبار جهانی گرفتار شده‌اند.

وی بهره‌برداری مبارزان فلسطینی از ظرفیت حادثه‌ عاشورا را مؤثر دانست و بیان کرد: به اعتقاد من مبارزان فلسطینی از ظرفیت قیام سیدالشهدا و حادثه عاشورا بهتر از گذشته می‌توانند استفاده کرده و همان‌ طوری که ملت ایران از ظرفیت معنوی و حماسی عاشورا بهره‌برداری بسیار مؤثر داشت به گونه‌ای که عاشورا الهام‌بخش و الگوی ملت ما در انقلاب و دفاع مقدس بود.

عضو کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان در مورد توجه ملت‌ها به روحیه بسیجی اشاره کرد و بیان داشت: روحیه و تفکر بسیجی امروز مورد توجه ملت‌ها قرار گرفته و ما نمونه‌هایی از رویکرد ملت‌ها در تفکر بسیجی را در ملت مسلمان لبنان در مبارزات ضد تروریستی سوریه و در قیام و نهضت‌های دیگر معاصر مشاهده ‌می‌کنیم.

دانشی افزود: کارستان بزرگ ملت ایران در قالب فاخر و زیبای بسیج امروز مد نظر مسلمانان جهان قرار گرفته و ما معتقدیم اکنون که کشور‌های اسلامی در وظیفه‌ خود در قبال فلسطین کوتاهی می‌کنند، رویکرد ملت فلسطین به تفکر بسیجی و الهام از حادثه عاشورا می‌تواند باعث پیروزی این ملت باشد.

گزارش از: محمد فرتوت عنایت

انتهای پیام/75002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول