اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس افشا کرد

واردات 20 هزار خودروی لوکس با ارز دولتی / جریان انحرافی متهم است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از رئیس بانک مرکزی در پرداخت ارز برای واردات 20 هزار خودروی لوکس خواستار پاسخگویی بهمنی به این معضل و ابهام شد.

واردات 20 هزار خودروی لوکس با ارز دولتی / جریان انحرافی متهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در مراسم معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: سئوال ما از رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی این است که چرا چهار صراف دلال و واسطه‌گر باید مدیریت بازار ارز را عهده‌دار شوند و 80 درصد از خرید و فروش ارز را با واسطه‌گری و دلال‌بازی عهده‌دار شوند.

وی تصریح کرد:‌ در طرح سئوال از رئیس جمهور ما انتظار داریم رئیس جمهور شفاف و روشن به این ابهامات و گره‌های کور ذهن مردم پاسخ دهد چرا که برای ما قابل هضم نیست که عده‌ای دلال و واسطه‌گر با بی‌تدبیری‌های مدیریتی بخواهند امنیت اقتصادی و روانی ملت را به هم بزنند.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یکی از سئوال‌کنندگان از رئیس جمهور و امضاکنندگان دست از طرح سئوال از رئیس جمهور بر نمی‌دارم و مصرانه انتظار دارم عده‌ای از دخالت‌های بی‌مورد در کار نمایندگان و حرکت اخیر آنها پرهیز کنند.

این مسئول اضافه کرد: همان‌گونه که حضرت علی (ع) تاکید کردند که سیری شکم پاره‌ها و سوداگری عده‌ای نباید زمینه فقر و فساد را فراهم آورد ما نیز انتظار داریم با تدبیری درست نابسامانی‌ها و سوداگری‌های مقطعی پایان یافته و رئیس جمهور شفاف و روشن به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.

جریان انحرافی زهر در کام مردم ریخته است

وی بیان کرد: ما با استاندار اردبیل مشکلی نداریم و حتی نوکر او نیز هستیم اما اینکه عده‌ای اطراف احمدی‌نژاد را گرفته‌اند که به عنوان گروه‌های انحرافی اوضاع را به هم ریختند باید وضعیت شفاف و روشن شود چرا که جریان انحرافی سعی کرده است در نظام اقتصادی این کشور زهر بریزد.

‌عضو کمیسیون صنایع مجلس یادآور شد: همه ما صادقانه در خدمت بخش خصوصی و تولیدکنندگان دلسوز این کشور هستیم هر چند معتقدم در زمان صابری، استاندار سابق اردبیل بخش صنعت، معدن و تجارت مظلوم واقع شد و نتوانستیم کاری به پیش ببریم که با همت استاندار جدید اردبیل موانع و مشکلات به سرعت در حال برطرف شدن است.

پیرمؤذن به فشارهای مختلف خارجی و نظام‌های بیگانه و ضرورت مدیریت عاقلانه در این شرایط اشاره کرد و ادامه داد: ‌امروز صهیونیسم کثیف با حربه‌های ناجوانمردانه سعی می‌کند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند اما با تدبیر درست می‌توان به مانند آلمان و ژاپن ورشکسته بعد از جنگ جهانی دوم، ایران خودکفا را ساخت و به مرز خوداتکایی واقعی رساند.

اوضاع نابسامان صنعت، معدن و تجارت را جمع و جور کنیم

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اوضاع به هم ریخته سازمان صنعت، معدن و تجارت در ماه‌های اخیر و بلاتکلیفی آن گفت: از عزیزی به عنوان رئیس جدید این سازمان انتظار داریم که به نابسامانی‌ها پایان داده و اجازه ندهد بیشتر از این مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معطل بماند.

پیرمؤذن افزود: مدیریت جدید این سازمان با پیشنهاد استاندار اردبیل فعالیتش را آغاز می‌کند هر چند در دوران مسئولیت ملاطفی نیز برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را شاهد بودیم.

وی به ظرفیت بی‌نظیر معدنی استان به ویژه دارا بودن معادن غنی ترلیت در استان اردبیل و دامنه‌های کوه سبلان اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر است کارخانه فرآوری این ذخیره معدنی در استان اردبیل احداث شود تا بحران‌های کارگری و نابسامانی‌های اقتصادی با کارآفرینی و اشتغالزایی مناسب برطرف شود.

انتهای پیام/62004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول