اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گفت‌وگو با فارس

کاوه افراسیابی: جرم من در آمریکا دفاع از حقوق ایرانیان و فلسطینیان است

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه ایرانی مقیم آمریکا که در سالهای اخیر با بدرفتاری پلیس آمریکا رو به رو شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، جرم خود در آمریکا را دفاع از حقوق ایرانیان و فلسطینیان عنوان کرد.

کاوه افراسیابی: جرم من در آمریکا دفاع از حقوق ایرانیان و فلسطینیان است

«کاوه افراسیابی» استاد دانشگاه و کارشناس ایرانی مقیم آمریکا که طی سالهای گذشته به خاطر دفاع از حقوق ایرانیان و فلسطینیان با رفتار خشن پلیس آمریکا روبه رو شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مسائل مربوط به پرونده خود در دادگاه‌های آمریکا را بازگو کرد.

فارس: شما اخیراً در آمریکا با برخورد بی‌رحمانه پلیس آمریکا مواجه شده‌اید. آیا تبلیغات جدیدی علیه شما وجود داشته است؟

افراسیابی: متاسفانه مثل اینکه همینطور است و باز هم دست همان پلیس کمبریجی در کار است که دو سال پیش من را به اشتباه دستگیر و به من آسیب بدنی وارد کرد؛ ضمن اینکه یک خبرچین اسرائیلی و همدست مونثش که در منطقه بوستون فعالیت می‌کنند هم در این ماجرا دخیلند. من به آزار و اذیت این دو نفر متهم شده‌ام در حالی که من فقط از یک صاحب رستوران با آبروی اهل فلسطین که تبلیغات آنها آبروی او را به باد می‌داد و این دوست فلسطینی من با آنها مخالفت می‌کرد، دفاع کردم.   

وی افزود: جای تأسف است که در طی این سالیان من به خاطر دفاع اصولی از حقوق فلسطینیان با موانع جدی مواجه شده‌ام. من با توجه به حوادث گذشته، در مقاله‌ام با عنوان «بهای سنگین حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و ایرانی‌ها در آمریکا» این موضوعات را بررسی کرده‌ام. اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم، من دو بار ـ یک بار در دانشگاه بوستون و یک بار در دانشگاه ایالتی نیویورک ـ شغلم را به خاطر صحبت کردن در دفاع از فلسطینیان و انتقاد از اسرائیل در روزنامه نیویورک‌تایمز از دست دادم.

این استاد ایرانی ادامه داد: نکته غم‌انگیز این است که در ایالت ماساچوست، اسلام‌هراسی زیادی وجود دارد و کیفرخواست مطرح شده علیه من در هر در دادگاه دیگری به سرعت رد می‌شد. اما با توجه به اینکه در اینجا دست پلیس کمبریج در کار است که دو سال پیش از آنها به خاطر بی‌رحم و نژادپرست بودن انتقاد کردم و آنها مجبور شدند دهها هزار دلار برای هزینه‌های پزشکی به من بپردازند، جای تعجب ندارد که آنها تصمیم گرفته‌اند من را با اتهامات بی‌اساس روانه دادگاه کرده و ساکتم کنند. 

فارس: درباره نقش یک خبرچین اسرائیلی صحبت کردید؛ می توانید بیشتر توضیح دهید.

افراسیابی: بله؛ این فرد برای مدت کوتاهی در رستوران دوست فلسطینی من کار می‌کرد، اما به خاطر آنکه به همه جا سرک می‌کشید از کار اخراج شد. زنی که دوست او بود و در آنجا پیشخدمت بود و به مدت دو ماه هم پیش من کار می‌کرد و برای کتابهایم بازاریابی اینترنتی انجام می‌داد بعد از این اتفاق، شغلش را رها کرد؛ این دو با هم علیه دوست فلسطینی من داد و بیداد راه انداختند و او را به اینکه جاسوس اسرائیل است متهم کرده و با او بدرفتاری کردند. من فهمیدم که حرفهایی که آنها می‌زنند کاملا دروغ است و آنها می‌خواهند آبروی دوستم که یکی از معدود فلسطینی هایی است که در این شهر برای خودش کسب و کاری راه انداخته را ببرند. آنها با من برخورد خیلی تندی کردند و من به پلیس شکایت کردم که به فاصله کوتاهی یک احضاریه برای من آمد که نشان می‌داد آنها به دادگاه رفته و علیه من شکایتی که از سر تا پا دروغ بود را مطرح کرده بودند.   

افراسیابی گفت: به عنوان مثال، آنها ادعا کرده بودند که من برای آنها پیامک‌های توهین‌آمیز فرستاده بودم و تماس‌های تلفنی گرفته بودم؛ این در حالی است که اسناد نشان می‌دادند ادعای آنها کاملا نادرست بود. من در واقع بیش از دهها مورد از این موارد اشتباه را فهرست کرده‌ام که برای رد شکایت‌های مطرح شده کافی هستند. ولی همان طور که گفتم ما با دادگاه‌هایی اسلام‌هراس مواجه هستیم و من واقعا از دشمنی آشکار و عمیقی که آنها در رفتارشان با من داشتند متعجب شدم. مطمئنا، یک فرد مسلمان در دادگاه‌های ماساچوست که به شیوه باستانی عمل می‌کنند و در آنها عدم توجه به قواعد و قوانین حکمفرماست، حقوق اندکی دارد و یا هیچ حقی ندارد.

فارس: در واکنش به این اقداماتی که علیه شما انجام شده که کارهایی انجام داده‌اید؟

افراسیابی: خوب، تا زمان آخرین جلسه استماع که در روز 14 نوامبر برگزار شد خوش‌بین بودم که قاضی پرونده این ادعاهای ساختگی علیه من را رد خواهد کرد اما بعد از اینکه دیدم در این دادگاه هیچ اهمیتی به حقیقت داده نمی‌شود و آنها مانند جماعت اوباش رفتار می‌کنند، از دنیای پندار و هذیان خارج شدم/ بنابراین الان دارم به این فکر می کنم که در این دادگاه ساختگی که از قبل حکم من را صادر کرده اصلا شرکت نکنم و همان نمای اندکی از انصاف که برای آنها باقی مانده است را هم از آنها سلب کنم. علاوه بر این، من از دادگاه عالی خواسته‌ام که به خاطر نفرت شدیدی که پس از حادثه 11 سپتامبر در این دادگاه به مسلمانان نسبت داده می‌شود، دادگاه مذکور را به مکان دیگری و در ایالت دیگری منتقل کنند‌ ـ چون همان‌طور که می‌دانید دو فروند از آن هواپیماها در روز 11 سپتامبر از بوستون خارج شده بودند. اما من تأکید می‌کنم که اسرائیل و دست‌نشانده‌هایش به خاطر دفاعی که من از حقوق ایرانی‌ها و فلسطینی‌ها می‌کنم این تبلیغات منفی را علیه من راه‌انداخته‌اند. من از همه مردم آزادی‌خواه دنیا می‌خواهم علیه این بی‌عدالتی آشکار که به بی‌رحمی‌های آنها علیه من در دو سال گذشته اضافه شده است، موضع بگیرند و صحبت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: این را هم باید اضافه کنم که پلیس کمبریج از من به خاطر سوء رفتار با من در دو سال گذشته که به اشتباه ادعا کرده بودند من در سال 1986 برگ جریمه 25 دلاریم را نپرداخته بودم، عذرخواهی کرده است. این ادعا، دروغ بود و قاضی آن ادعا را رد کرد. اما به دلیل آنکه در مسیر دادگاه من را کتک زدند، ماه‌ها سرم زخم شده بود.

انتهای پیام/د.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول