اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 2 هزار دانشجو صورت گرفت

برپایی مراسم عزاداری حسینی در دانشگاه آزاد آبادان

خبرگزاری فارس: کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آبادان گفت: مراسم نوحه خوانی و عزاداری حسینی با شرکت دو هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان برگزار شد.

برپایی مراسم عزاداری حسینی در دانشگاه آزاد آبادان

رقیه دلپسند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: همزمان با مراسم عزاداری حسینی مسئولان دانشگاه آزاد آبادان به همراه دانشجویان و کارمندان این دانشگاه برنامه‌های دهه نخستین محرم را در محل دانشگاه اجرایی می‌کنند.

وی افزود: بیش از دو هزار نفر از دانشجویان با شرکت در مراسم نوحه خوانی و عزاداری ارادت خود را به سالار شهیدان نشان داده سپس با برپایی دسته‌های سینه زنی و نوحه خوانی به مدت هشت شب همنوا با دیگر مناطق کشور یاد جانفشانی‌های شهیدان دشت نینوا را گرامی داشتند.

کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان ادامه داد: همچنین دانشجویان بعد از برگزاری مراسم عزاداری، در مسجد دانشگاه آزاد نماز جماعت را برپا کرده و با پخت آش نذری اهدایی کارمندان دانشگاه از عزاداران پذیرایی کردند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی آبادان گفت: در ورودی دانشگاه هیئت مذهبی آل یاسین با همکاری بسیج دانشگاه دو تکیه جداگانه ویژه خواهران و برادران برپا کرده و مراسمات این ایام محرم را در این مکان اجرا می‌کنند.

دلپسند اضافه کرد: به مدت هشت روز بعد از نماز ظهر سخنرانی با حضور سخنرانان برتر شهرستان در خوابگاه‌های واحد خواهران برای دانشجویان برپا شده که بعد از این سخنرانی‌ها مراسم نوحه خوانی و سینه زنی نیز توسط دانشجویان دختر در خوابگاه دانشجویی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه محرم و قبل از شروع ساعات کاری زیارت عاشورا نیز با حضور پرسنل، دانشجویان و رؤسای واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در مسجد این دانشگاه برپا می‌شود.

کارشناس فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان آبادان در پایان گفت: حضور خود جوش دانشجویان در این مراسمات بسیار چشمگیر بوده و آنان با همکاری و همدلی در راستای اجرای هرچه بهتر این مراسم گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول