اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

کسی از نظام سلامت فعلی رضایت ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام سلامت فعلی هیچکس رضایت ندارد، گفت: متولیان مدیریت کلان کشور از این سیستم چندان راضی نیستند و به دنبال اجرای طرح‌های مختلف هستند.

کسی از نظام سلامت فعلی رضایت ندارد

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سیستم سلامت و درمان کشورمان به صورتی طراحی شده است که در حق بیماران اجحاف می‌شود چرا که اغلب بیماران اعم از آزاد و کسانی که دفترچه خدمات دارند به پرداخت هزینه‌های کلان برای درمان خود مجبور هستند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای پشت سر گذاشتن بیماری باید مبالغ سنگینی را هزینه کنند ادامه داد: متاسفانه روند کنونی به صورتی است که افراد همزمان که به ناراحتی جسمی و روحی مبتلا می‌شوند فقیر هم می‌شوند و این موضوع مشکلات آنها و خانواده‌هایشان را چند برابر می‌کند که انتظار وجود دارد در این ارتباط تمهیدات لازم اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از روند خدمات‌دهی بیمه‌های سلامت محور انتقاد کرد و افزود: این قبیل بیمه‌ها با هدف حمایت از بیماران مختلف به ویژه مبتلایان به ناراحتی‌های صعب‌العلاج طراحی شده است ولی جامعه هدف خود را به شکل مناسب پوشش نمی‌دهند و خدمات مناسب به جامعه هدف ارائه نمی‌شود.

وی به گران‌شدن لوازم پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: این معضل مزید بر علت شده است تا خدمات درمانی با هزینه‌های کلانی به جامعه هدف ارائه شود و بیماران حتی در بیمارستان‌های دولتی نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند که به نظر می‌رسد با اجرای موفق طرح پزشک خانواده بسیاری از مشکلات برطرف شود.

فتاحی با بیان اینکه از نظام سلامت فعلی هیچکس رضایت ندارد خاطرنشان کرد: نه‌تنها بیماران، بلکه پزشکان و متولیان مدیریت کلان کشور از این سیستم چندان راضی نیستند و برای سامان‌دادن به امور مختلف به دنبال اجرای طرح‌های مختلف هستند که یکی از این موارد طرح پزشک خانواده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ارائه خدمات درمانی با هزینه اندک، ایجاد فضای‌کاری عادلانه برای پزشکان و دسترسی اقشار مختلف مردم حتی ساکنان مناطق دوردست به خدمات درمانی از جمله مزایای این طرح قلمداد می‌شود که هم‌اکنون مقدمات لازم برای اجرای آن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ 61002/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول