اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال روسیه از برقراری آتش‌بس در نوار غزه

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با استقبال از انعقاد توافقنامه آتش‌بس بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، از تلاش‌های مصر در این راستا حمایت کرده و نسبت به پایداری آرامش در منطقه ابراز امیدواری کرد.

استقبال روسیه از برقراری آتش‌بس در نوار غزه

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از انعقاد توافقنامه آتش‌بس بین فلسطین و اسرائیل استقبال می‌کنند و امیدوارند این مسئله باعث توقف خشونت‌ها در نوار غزه شود.

لوکاشوویچ امروز، پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ما از برقراری آتش‌بس در نوار غزه بسیار خرسند هستیم و برای تلاش‌های صلح جویانه مصر که تا حدود بسیاری باعث موفقیت آمیز برگزار شدن مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در این خصوص شده، ارزش زیادی قائل بوده و از تلاش‌های مقامات قاهره حمایت کامل می‌کنیم.  

21 نوامبر بین اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس آتش‌بس برقرار شد که بر اساس آن دو طرف باید اقدامات نظامی علیه یکدیگر را در منطقه نوار غزه متوقف سازنند. این توافقنامه بر اصل «دفاع در مقابل دفاع» مبتنی است.

طی هفته گذشته و در پی عملیات نظامی گسترده ارتش اسرائیل در نوار غزه، بیش از 163 تن از مردم فلسطینی ساکن این منطقه، از جمله 42 کودک و 11 زن کشته و بیش از 4500 نفر نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که این کشور از درخواست فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل برای بدست آوردن وضعیت کشور عضو سازمان ملل حمایت می‌کند.

لوکاشوویچ گفت: ما فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسیم و از درخواست آن برای پذیرش در سازمان ملل به عنوان کشور عضو رسمی حمایت می‌کنیم و این موضع اصولی روسیه در این رابطه است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول