اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با فارس خبر داد

پیشنهاد بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی برای اکتشافات معدنی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارسال نامه‌ای به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص پیشنهاد بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی برای سازمان اکتشافات معدنی خبر داد.

پیشنهاد بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی برای اکتشافات معدنی

داریوش اسماعیلی درباره جزئیات پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر ارائه بودجه 100 میلیارد ریالی به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در کمیسیون صنایع و معادن با توجه به کاهش روند تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال شد.

وی ادامه داد: براساس ماده 157 قانون برنامه پنجم توسعه اکتشافات معدنی در تهیه نقشه‌های پایه زمین‌شناسی باید به وسیله سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اعتبارات مربوط به تهیه نقشه‌های پایه باید در بودجه سنواتی پیش‌بینی شود که بعد از آن فعالیت‌های اکتشافاتی نیز به بخش غیر دولتی «خصوصی یا تعاونی» سپرده شود.

اسماعیلی تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بودجه‌ای که به امر اکتشافات پیش‌بینی شده بود بسیار ناچیز تخصیص داده شد به طوری که از برنامه عقب افتادیم.

وی افزود: قبل از اینکه دولت لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کند به دولت پیشنهاد کردیم تا حداقل 100 هزار میلیارد ریال به سازمان زمین‌شناسی تخصیص دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ با این سؤال که استدلال و منطق افزایش بودجه این سازمان چیست، گفت: ابتدا به این دلیل که اعتبارات گذشته تخصیص نیافته بود و از برنامه عقب مانده بودیم،بنابراین پیشنهاد کمیسیون ارائه شد.

وی افزود: همچنین برای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام قاعدتاً باید جایگزینی برای این امر بیابیم،چراکه کشور بدون درآمد توان حرکت ندارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حرکت به سوی منابع موجود در معادن و فرآوری آنها ارزش افزوده بیشتری به دنبال داشته و بهترین راه برای قطع وابستگی به نفت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم دولت در موعد مقرر لایحه بودجه سال 92 کل کشور را براساس معیارهای منطقی و عملیاتی به مجلس ارائه کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول