اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تکذیب خبر منتفی شدن مترو ورامین توسط مسئولان

خبرگزاری فارس: استاندار تهران و مسئولان ارشد شهرستان ورامین خبر منتفی شدن مترو ورامین را تکذیب کردند.

تکذیب خبر منتفی شدن مترو ورامین توسط مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، روز گذشته خبری در برخی سایت‌ها منتشر شد که موضوع مترو ورامین را منتفی دانسته و التهاب و نگرانی در میان عموم مردم ایجاد کرد.

پس از انتشار این خبر استاندار تهران و مسئولان ارشد شهرستان ورامین به شدت خبر فوق را تکذیب کردند.

 

اصلاً در جریان نیستم

مرتضی تمدن، استاندار تهران با تکذیب مطلب فوق گفت: بنده اصلا در جریان چنین مطلبی نیستم.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: استانداری موظف است که همه طرح‌های نیمه تمام استان را به بهره‌برداری رسانده و به همین دلیل 21 طرح به عنوان مهمترین طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته‌اند.

تمدن تصریح کرد: احداث مترو تهران‌ ـ ورامین‌ ـ پیشوا از جمله این طرح‌های مهم است.

احداث مترو از مطالبات مردم است که از آن کوتاه نمی‌آییم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین نیز با تاکید بر احداث هرچه سریع‌تر مترو ورامین اظهار داشت: دولت هرچه سریع‌تر متروی ورامین را احداث نماید، مترو از مطالبات اصلی مردم است و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی متروی تهران‌ ـ ورامین ـ پیشوا از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور بوده است، گفت: ابتدا این کار به شرکت راه‌آهن سپرده شده بود اما پس از گذشت زمان و عدم اجرای این پروژه، مصوب شد شرکت متروی تهران این پروژه را به ثمر برساند و رئیس متروی تهران نیز قول تسریع در اجرای این پروژه را داد.

این مسئول عنوان کرد: حدود 50 روز قبل درخواستی مکتوب به امضای ائمه جمعه ورامین، قرچک، جوادآباد، خیرآباد و پیشوا و امضای نماینده ورامین و پیشوا به رئیس جمهور ارسال شد مبنی بر ‌اینکه در تخصیص اعتبار و پرداخت بودجه تسریع شود تا این پروژه قبل از پایان دولت دهم به سرانجام برسد که تخصیص داده شده است.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: مردم پاکدشت و یا هر نقطه دیگر از این کشور حق دارند از امکانات بهره‌مند گردند اما حرف ما این است که در احداث مترو ورامین که مدت‌ها قبل مصوب شده است، تسریع شود.

مترو تهران ‌ـ ورامین ـ پیشوا مستقل شد/800 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین و پیشوا از دیگر مسئولان ارشدی بود که نسبت به خبر منتفی شدن مترو موضع گرفت و گفت: خبر فوق را به شدت تکذیب کرده و آن را در جهت تشویش افکار عمومی می‌دانم.

وی عنوان کرد: اولاً با تلاش مسئولان شهرستان ورامین، پروژه از حوزه راه آهن خارج شده و کاملاً در حوزه شرکت مترو تهران قرار گرفته است، ثانیاً اینکه ردیف اعتبار پروژه و دستگاه اجرایی پروژه از وزارت راه گرفته و به نام شرکت مترو ثبت شد، ثالثاً حریم راه‌آهن تهران، ورامین، پیشوا از 17 متر به هفت متر اصلاح شد و 10 متر آن در اختیار مترو قرار گرفت؛ یعنی با تصویب هیئت دولت هم پروژه و ردیف اعتباری آن به مترو منتقل شد و هم 10 متر از حریم راه‌آهن به مسیر متروی تهران، ورامین، پیشوا اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهارم اتفاق مبارک دیگری است که در این عرصه واقع شده است، آن هم اینکه ادامه مترو از پیشوا به گرمسار منتفی شد و این منطقه صاحب یک مترو مستقل تهران ـ ورامین ـ پیشوا شد.

وی افزود: اما مهم این است که متروی این منطقه مستقل شد و این اتفاق میمونی است که با تلاش و کوشش مسئولان اتفاق افتاده است.

نقوی حسینی گفت: پنجم اینکه دولت 500 میلیارد ریال اعتبار و استانداری تهران 300 میلیارد ریال اعتبار که جمعاً 800 میلیارد ریال می‌شود برای متروی مستقل این منطقه در سال‌جاری تخصیص داده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من از استاندار تهران، فرماندار و دادستان شهرستان ورامین درخواست دارم با برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که با نشر اکاذیب سبب تشویش اذهان عمومی می‌گردند و موجب نادیده انگاشتن زحمات دولت در چشم مردم می‌شوند برخورد قضایی کنند.

رئیس جمهور دستور ویژه برای احداث مترو ورامین داده‌اند

محسن منصوری که عالی‌ترین مقام دولتی شهرستان ورامین است، نیز خبر مذکور را کذب محض دانست و افزود: جا داشت عزیزان ما در برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی پیش از انتشار خبر مذکور که از اساس کذب است با بنده یا آقای استاندار، معاون استانداری، نماینده، امام جمعه، مدیر عامل مترو و ....تماس می‌گرفتند و صحت آن را بررسی می‌کردند.

وی ادامه داد: انتشار غیر واقع و یک سویه اخبار در دراز مدت موجب بی‌اعتمادی عمومی می‌شود بنابراین از دوستان عزیزم تقاضا دارم در انتشار اخبار دقت بیشتری کنند.

فرماندار شهرستان ورامین در ادامه به تشریح روند پروژه مترو ورامین پرداخت و گفت: مترو ورامین دارای مصوبه از هیئت دولت است و ردیف اعتباری در سال جاری دارد و رئیس جمهور نیز دستور ویژه برای احداث مترو ورامین داده‌اند.

وی افزود: ممکن است پاکدشت هم مصوبه احداث مترو را گرفته باشد که اگر چنین باشد باید به آن عزیزان تبریک گفت و آرزوی پیشرفت برای آن شهرستان داشت اما نکته مهم آن است که احداث مترو پاکدشت مانع احداث مترو ورامین نخواهد بود و فرآیند اجرایی مترو ورامین به مراتب جلوتر از شهرستان‌های دیگر است.

منصوری گفت: حدود سه هفته پیش با نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل مترو و معاون عمرانی استاندار نشستی در مورد مترو داشتیم که روند کارها بسیار مطلوب ارزیابی شد.

انتهای پیام/2462/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول