اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آبان ماه امسال صورت گرفت

ثبت 6969 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: 6هزار و 969 واقعه ولادت در آبان ماه امسال در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

ثبت 6969 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی چهار‌گانه (ولادت، وفات، ازدواج، طلاق) و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور همواره سعی دارد تا با بروز رسانی ثبت وقایع حیاتی آمار‌های دقیق از تحولات را ارائه کند.

وی‌افزود: ثبت‌احوال در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات خود داشته به‌ طوری‌ که تاکنون تمامی ادارات ثبت احوال در سراسر ایران به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در تهران متصل هستند و اطلاعات ولادت و وفات پس از ثبت به صورت آنلاین و لحظه‌ای در پایگاه سازمان ثبت احوال به ثبت ‌می‌رسد و می‌توان آمار لحظه به لحظه وفات را بررسی کرد.

مدیرکل ثبت احوال سییستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس آمار‌های جمع‌آوری شده از ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در آبان ماه امسال، تعداد 6 هزارو 969  واقعه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد 6 هزارو 709واقعه ولادت ثبت تا یک سال و 6 هزار و 303 واقعه ولادت در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت در شهرستان زاهدان با تعداد یک هزارو 609 و کمترین ولادت در بخش بزمان با تعداد 15 ولادت به ثبت رسیده است و از تمام ولادت‌های مهرماه 3 هزار و 602 واقعه مربوط به پسران و 3 هزار و 367 واقعه مربوط به دختران است.

زاهدانی‌نیا در زمینه ثبت وقایع در مهلت قانونی گفت: امسال با تلاش همکاران توانسته‌ایم در محل حضور مراجعان خدمات‌رسانی لازم را انجام دهیم که این امر علاوه بر تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع، شاخص ثبت ولادت در مهلت قانونی 15 روز به ثبت تا یک سال که نشان دهنده ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌هایی که قانون‌گذار تعیین کرده است، به 93درصد رسیده، که امیدواریم این رقم را به 95 درصد برسانیم.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: امسال در نظر داریم با ادامه برنامه مکانیز کردن ادارات ثبت احوال در تمامی استان و ایجاد پایگاه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، گامی بلند برای خدمت رسانی بهتر و دقیق‌تر به مردم و کسب رتبه برتر در ثبت وقایع حیاتی در کشور برداشته که این مهم نیازمند همکاری مسئولان و مردم این استان است.

انتهای پیام/75004/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول