اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

زنبورداران تسهیلات 13 میلیون تومانی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات 13 میلیون تومانی به زنبورداران این استان خبر داد.

زنبورداران تسهیلات 13 میلیون تومانی می‌گیرند

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: سقف تسهیلات اعطایی به زنبورداری‌های این استان حداکثر 13 میلیون تومان به ازای هر نفر است که 10 درصد از این میزان تسهیلات را خود متقاضی و مابقی آن را بانک پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به شرایط دریافت این تسهیلات ویژه زنبورداران استان، گفت: فارغ‌التحصیلان رشته دامپروری و پرورش زنبور عسل در مقاطع دیپلم، کاردانی و کارشناسی، ارائه کارت دوره پرورش زنبور عسل به مدت 50 ساعت، تعداد کندوهای خریداری شده به تعداد 100 فروند کندو باشد از جمله این شرایط محسوب می‌‎شود.

هیبتیان با بیان اینکه در این استان یک هزار و 200 نفر زنبوردار به امر زنبورداری مشغول هستند، تصریح کرد: سالانه افزون بر یک‌هزار تن عسل در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‎شود.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری را یکی از استان‌های مستعد پرورش زنبور عسل در کشور عنوان کرد و افزود: وجود بیش از یک هزار و 400 گونه گیاهی که 400 گونه آن دارویی شناسایی شده این استان را به عنوان پایلوت گیاهان دارویی در کشور معرفی کرده است.

وی با اشاره به اهمیت زنبور عسل در گرده افشانی، گفت: زنبورهای عسل شهد و گرده‌ها را از گل‌ها برای مصارف غذایی خود جمع‌آوری می‌کنند، آنها برای جمع‌آوری، صدها نوع گل را ملاقات کرده و باعث گرده‌افشانی آنها می‌شوند، که اکثر این گیاهان دارای اهمیت اقتصادی است.

هیبتیان در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات اخیر نشان داده که حدود 90 درصد محصولات کشاورزی به وسیله زنبورهای عسل گرده‌افشانی می‌شوند.

انتهای پیام/68001/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول