اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خبر داد

استقرار قریب‌الوقوع بانک‌خون در 4 نقطه استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: شرق استان به مرکزیت کنگاور، غرب استان با مرکزیت اسلام‌آبادغرب، منطقه اورامانات با مرکزیت پاوه و نیز شهر کرمانشاه، چهار نقطه احتمالی استقرار بانک خون هستند.

استقرار قریب‌الوقوع بانک‌خون در 4 نقطه استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، محمد نجفی در جلسه مدیریت بحران شهرستان کنگاور با اشاره به این‌که امداد‌رسانی و کمک به حادثه‌دیدگان در لحظات اولیه حادثه از اصول مهم امدادی است، اظهار داشت: به همین منظور و برای تسریع در روند امداد‌رسانی در حوادث احتمالی، در چهار نقطه استان چهار بانک‌خون مستقر خواهد شد تا مدت زمان کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در نقاط مختلف استان به حداقل کاهش یابد.

وی ادامه داد: شرق استان به مرکزیت کنگاور، غرب استان با مرکزیت اسلام‌آبادغرب، منطقه اورامانات با مرکزیت پاوه و نیز شهر کرمانشاه، چهار نقطه احتمالی هستند که به‌زودی شاهد استقرار بانک‌خون در آنها خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، معین قرار دادن شهرستان‌های مجاور هر شهر را برای اقدامات اولیه در بحران از دیگر اقدامات این مدیریت خواند و تصریح کرد: هواپیمای آب‌پاش، بالگرد امدادی، دستگاه‌های زنده‌یاب با قدرت تشخیص تا عمق 50 متری، بیمارستان صحرایی و دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب از جمله امکانات موجود در استان است که تلفات و خسارت ناشی از حوادث احتمالی را به حداقل کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: بررسی شبکه‌های فرسوده آب، گاز و برق، شناسایی بافت‌های فرسوده آموزشی و مقاوم‌سازی آنان، ذخیره‌سازی سوخت و ایمن‌سازی راه‌های ورودی و خروجی از جمله مواردی بود که مدیرکل مدیریت بحران استان، حساسیت مدیران محلی را نسبت به آن خواستار شد.

فرماندار کنگاور هم در این جلسه با تأکید بر آمادگی همه دستگاه‌های شهرستان برای مقابله با بحران‌های احتمالی گفت: 34 دستگاه برف‌روب در نقاط برف‌گیر و حساس شهرستان مستقر شده‌اند و ایمنی ترافیک را در روزهای سرد زمستانی برقرار خواهند کرد.

حشمت‌الله عزیزی با اشاره به این‌که سوخت زمستانی روستاهای فاقد گازخانگی، تأمین و به آنها تحویل شده است، گفت: اکیپ‌های امداد زمستانی هلال‌احمر نیز از 15 ماه‌جاری، در جاده‌های اصلی شهرستان، آماده امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی هستند.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول