اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

تحقق 6813 فرصت شغلی کشاورزی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری یک‌هزار و 837 طرح به میزان 4 هزار و 800 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که 6 هزار و 813 فرصت شغلی را به همراه دارد.

تحقق 6813 فرصت شغلی کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط مومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد در جمع تنی چند از فرمانداران شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: از آنجا که بخش کشاورزی نقش مهمی در تولید و خودکفایی کشور ایفا می‌کند، همواره مورد توجه ویژه دولت قرار دارد که اختصاص بودجه‌ها و اعتبارات مناسب برای این بخش نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون یک‌هزار و 837 طرح به میزان 4 هزار و 800 میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند که در صورت تحقق، این طرح‌ها 6 هزار و 813 فرصت شغلی را به همراه دارد.

این مسئول افزود: از این میزان طرح تاکنون برای 606 طرح پرداخت صورت گرفته و رقمی معادل 934 میلیون و 747 هزار و 602 ریال پرداخت شده است.

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی فارس تصریح کرد: این تعداد طرح تاکنون یک‌هزار و 841 فرصت شغلی را در بر داشته است.

خرد در بخشی دیگر از سخنان خود به تعداد طرح‌های معرفی شده توسط زیربخش‌های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: باغبانی با 816 طرح، امور دام با 471 طرح و بخش مکانیزاسیون با ارائه 347 طرح به ترتیب مقام اول تا سوم تعداد معرفی طرح را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: از دیگر زیربخش‌های این سازمان نیز صنایع کشاورزی 123، دامپزشکی 56، شیلات 10، آب و خاک 9، حفظ نباتات دو، زراعت دو و منابع طبیعی یک طرح را معرفی کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود در مقایسه به مبلغ و تعداد طرح‌های معرفی شده شهرستان‌های فارس اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان‌های قیروکارزین، شیراز، جهرم، مرودشت، کازرون، نی ریز، سپیدان و ارسنجان توانسته‌اند بیشترین تعداد طرح‌ها را به خود اختصاص دهند و این در حالی است که شهرستان‌های شیراز، مرودشت، سپیدان و ارسنجان در تخصیص اعتبار به سرمایه‌گذاران شهرستان موفق‌تر عمل کرده‌اند.

دبیر کارگروه طرح توسعه بخش کشاورزی در مورد وضعیت معرفی برای نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی بیان کرد: برای 17 شهرستان این استان 2 هزار و 286 متقاضی با  114 هزار و 300 میلیون ریال معرفی شده‌اند که در میان این شهرستان‌ها، فیروزآباد یک‌هزار و 82، مرودشت 737 و پاسارگاد 410 متقاضی را معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول