اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمادی الجبالی: سیاستمدان رژیم بن علی برای تونس مصیبت شده‌اند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر تونس تاکید کرد که نخبگانی سیاسی که حامیان رژیم بن علی بوده اند و اکنون به دروغ خود را انقلابی می دانند مصیبتی بزرگ برای تونس به بار آورده اند.

حمادی الجبالی: سیاستمدان رژیم بن علی برای تونس مصیبت شده‌اند

به گزارش فارس، «حمادی الجبالی»، نخست وزیر تونس در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط گفت: چالش کنونی در تونس کار نخبگان سیاسی است که در انقلاب مشارکت نداشته اند و بیشتر آنها از حامیان نظام سابق بوده اند اما اکنون متحول شده اند و خود را به دروغ انقلابی  می دانند.

منصف المرزوقی در این باره گفت: مصیبت ما از سر نخبگانمان است نخبگانی سیاسی که در انقلاب حضور نداشتند و بیشتر آنها از حامیان رژیم سابق بوده اند که در صحنه سیاسی، اطلاع رسانی و فرهنگی تا آخر در برابر انقلابیون مقاومت کرده بودند و همه آنها اکنون متحول شده اند و خود را به دروغ انقلابی می دانند

رئیس جمهور تونس افزود:این نخبگان سیاسی اکنون به دنبال خصومت ورزی و هدر دادن فرصت ها هستند تا به اهداف شخصی یا گروهی و برنامه های خود دست یابند و متاسفانه همه اینها به اسم انقلاب انجام می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که مردم و به ویژه جوانان اکنون احساس ناامیدی و نارضایتی از دولت می‌کنند.

رئیس جمهور تونس کشورش را در شرایط کنونی همچون یک انسان زخمی توصیف کرد که در صحرا رها شده است و حیوان های وحشی در حالی که خون از بدن این انسان می رود به آن حمله کرده اند و هر کدام پاره ای از بدنش را با چنگال های خود جدا می کنند.

منصف المرزوقی گفت: این چهره واقعی تونس است و مبالغه آمیز نیست اما ملت آگاه است و هرگز فریب نخواهد خورد و امیدواریم نخبگان سیاسی احزاب روشنفکران و اصحاب رسانه نیز سر عقل بیایند.

نخست وزیر تونس پیش از این نیز تاکید کرده بود که احزاب چپ گرای سیاسی خود را در پس اتحادیه عمومی مشاغل که برای برپایی تظاهرات در تونس فراخوان می دهد مخفی کرده اند.

از جمله احزاب چپ گرای تونس حزب ندای تونس به رهبری الباجی قائد السبسی، آخرین نخست وزیر دوره بن علی است که از اعتراضات در تونس حمایت می کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول